További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Az újonnan üzembe állt Flirt motorvonatoknak köszönhetően javult a menetrendi pontosság is, ami télen eléri a 91%-ot, nyáron viszont 79%-ra süllyed még mindig a meleget kevésbé bíró, korszerűtlen vágányszakaszok miatt, közölte Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese.
A tájékoztatón elhangzott, hogy a belföldi fizető utasok száma tavalyhoz képest 82 ezerrel nőtt (108 085 ezerre), a menetdíjbevétel pedig a 2013-as 36 428 millióról 36 968 millió forintra emelkedett (ezen belül leginkább a nemzetközi bevételek, 13%-kal). A külföldi utasok 43%-a Ausztriából érkezik (valószínűleg a külföldön munkát vállalók miatt), 12%-a Németországból, 10-10%-a pedig Szlovákiából és Romániából. Zaránd György, a MÁV-Start vezérigazgatója szerint a Bécs–Budapest közötti, jelenleg 2 órás menetidőt egy órára szeretnék csökkenteni a fejlesztésekkel. (A menetrend szerint egyébként 2 óra 35 perc jelenleg a menetidő.)
A tavaly üzembe állt 10 Flirt motorvonatot idén eddig további 10 követte, és év végéig még 20 újabb várható. Ezzel Budapest agglomerációjának 80%-ában korszerű vonatok közlekednek majd. Jövőre kezdődihet meg a MÁV saját gyártású IC+ személykocsijainak sorozatgyártása, amik Magyarország észak-keleti részén futnak majd.
A tájékoztatón kérdésünkre elmondták, hogy a hosszabb ideje csúszó esztergomi vasútvonalon várhatóan nyáron kezdődik meg a közlekedés Desiro dízelvonatokkal (abban a pillanatban, ahogy a beruházó NIF Zrt. átadja az elkészült pályát). A cég kiír egy tendert a vonal villamosítására, aminek az eredményeként körülbelül jövő év végére már ezen a vonalon is korszerű Flirt motorvonatok válthatják a dízelmozdonyokat.
A kormány tervei között szereplő ferihegyi gyorsvasutat (vasúti kapcsolatot) szeretné a MÁV beépíteni a saját rendszerébe, a 100-as vonal néhány kilométeres mélyvezetésű kiágazásával. Elhangzott, hogy egy elkülönített pályán haladó izolált gyorsvasút a bécsi adatokból kiindulva félóránként 20 utast szállítana, amiért nem érné meg a beruházás, ezért mindenképpen a saját rendszerbe épülő összekötést preferálnák.
Elhangzott az is, hogy a következő 5 évben körülbelül 10-10 milliárd forintból korszerűsítik a Nyugati, majd a Keleti pályaudvart. A Déli pályaudvarnál történt alagút rézsűomlás ideiglenes helyreállítása körülbelül 80 millió forintba került.