Milliókat fizet tanácsadásért az MTVA a Fidesz háttéremberének
Három év alatt Várhegyi Attila személyesen és cégein keresztül is több tízmillió forintos megbízást kapott az állami médiától tanácsadásért és más projektfeladatokért - írja a szombati Népszabadság. A lap szerint Várhegyi cége, a Prestige Media jelenleg havi 1,3 millióért osztja meg szakértelmét az MTVA-val, és médiaügyekben is őt tartják a Fidesz egyik megmondóemberének.
Kicsoda Várhegyi Attila?
Várhegyi Attila korábban szolnoki polgármester, a Fidesz országos választmányának elnöke, az első Orbán-kormány kulturális államtitkára és országgyűlési képviselő volt, de miután a bíróság jogerősen elítélte különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt (amit még polgármesterként követett el), párt-, majd kampányigazgató lett a Fideszben.
Várhegyi a 2006-os Fidesz-vereség után kiszállt a politikából, megalapította a Prestige Média reklámügynökséget és a Myself Consulting Kft.-t. A tavaly 63 millió forintos adózott nyereséget produkáló Prestige Média dolgozott a Fidesznek a parlamenti, az önkormányzati és az uniós választásokon, megbízást kapott több kormánypárti vezetésű nagyvárostól, a Külügyminisztériumtól, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől és az MTVA-tól. Utóbbival idén áprilisban szerződött le: vezetői feladatokat fog ellátni 5,6 millió forintért a Nemzeti hírháló elnevezésű, féléves projektben.
- 2012 és 2014. áprilisa között a Prestige Médiával látta le a marketing-kommunikációs feladatokat 16,8 millió forintért,
- tavaly októberben őújabb szerződést kötöttek marketing-kommunikációs tanácsadói feladatok ellátására havi 1,3 millió forintért,
- az MTVA 2013-ban 7,2 millió forintot fizetett a Myself Consultingnak, hogy tartsa a kapcsolatot a külső gyártásban készült A Dal című produkció szereplőivel, a koprodukciós partnerrel és a zsűrivel.