Sürgős volt a kormánynak a sikerkampány
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
Hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzésen választotta ki a kormány „A magyar reformok működnek!” kampány ügynökségeit. A Kreatív.hu azt is megtudta, a kormány indoka szerint azért így jártak el, mert a kampány
a kormány számára előre nem látható okból sürgős volt.
A plakátkampány szeptemberig tart, és 600 millió forintba kerül – ennek ellenére a grafikai kivitelezés nem lett mindenhol tökéletes.
A Miniszterelnökség válaszában a Kreatívnak azt írta:
A Miniszterelnökség a 2011. évi CVIII. tv. 94.§ (2) bekezdés d) pontja szerint, közbeszerzési eljárás keretében a HG 360 Reklámügynökséggel kötött keretszerződést a médiavásárlásokról, míg a grafikai tervezéssel a Lounge Design Kft.-t bízta meg.
Az idézett törvényszöveg a portál szerint a nem nyílt, hanem meghívásos rendszerű közbeszerzésekre vonatkozik: „az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt a nyílt, a meghívásos vagy a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárásra előírt határidők nem lennének betarthatóak; a rendkívüli sürgősséget indokoló körülmények azonban nem eredhetnek az ajánlatkérő mulasztásából." Az, hogy mitől volt sürgős a kampány, nem derült ki.
Az ügynökségek a Kreatív szerint ugyanazok, amik a kormány előző, bevándorlóellenes kampányáért is feleltek. A médiavásárlást akkor is a HG, a grafikai feladatokat a Lounge Design végezte.
Mi közben olvasóink legjobb alkotásaiból mémeskútban mutattuk be a legerősebbeket:
Lounge Design először 2011-ben a Központi Statisztikai Hivatalnak dolgozott, majd többször nyertek tendert az IMG-vel közösen. A leghíresebb állami munkájuk a „Magyarország jobban teljesít” plakátkampány volt, aminek szlogenjét később a kormány odaadta a Fidesznek, hogy a párt használhassa a választások során is.
A HG 360 is sok állami megbízást nyert az elmúlt öt évben. Az ügynökséghez köthető például a Haumann Péter főszereplésével futó Széchenyi 2020-reklámfilm, dolgoztak a Magyar Nemzeti Banknak és az Államadósság-kezelő Központnak is, emlékeztet a portál.