Vitézy szerint hazudik a BKK az elektronikus jegyrendszer ügyében
További Belföld cikkek
-
Magyar Péter: Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk a Tisza Párt kongresszusával kapcsolatban
- Az év végéig szünetel a kardiológiai fekvőbeteg-ellátás az orosházi kórházban
- Egymillió forintot ajánlott Lázár János megöléséért egy férfi, felfüggesztett börtönre ítélték
- Férfiasságával játszik orosz rulettet, aki felül erre az idióta trendre
- Magyar Nemzet: Eljárást indított az ügyészség Magyar Péter ügyében
Röhejes visszamutogatásba kezdett a Fővárosi Önkormányzat és a BKK, látva, hogy az elmúlt másfél év hibái nyomán teljesen megfeneklett a BKK korábbi vezetése által előkészített Rigó elektronikus jegyrendszer megvalósítása
– kezdi hosszú Facebook-bejegyzését Vitézy Dávid, aki 2014-ig vezette a budapesti tömegközlekedést irányító BKK-t.
Vitézy a BKK-nak azokra az általunk is megírt állításaira reagál, amelyek szerint azért vannak gondok a 2017-re átadni tervezett elektronikus jegyrendszerrel, mert az előző – Vitézy-féle – vezetés súlyos szakmai hibákat vétett, amikor kiírták a pályázatot a rendszer megvalósítására.
Újra kell tervezni az elektronikus jegyrendszert, de elkészül 2017-re
A BKK legalábbis ezt ígéri. Az előző menedzsmentet hibáztatják a problémák miatt.
A rendszer előkészítését Vitézy szerint három éven át végezte tapasztalt szakmai csapat, és minden döntésbe bevonták a Fővárosi Önkormányzatot és a BKK igazgatóságát is, ahogy olyan külföldi szakértőket is, akik például a hasonló londoni jegyrendszer létrehozásában is részt vettek. A teljes eljárást pedig a finanszírozó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szakmailag felügyelte. Vitézy szerint már csak azért is erőltetett a visszamutogatás, mert
A BKK közleménye nagyrészt csak vádaskodás Vitézy szerint, de több konkrét állítás hazugság:
- A pályázat kiírását alapos piackutatás előzte meg.
- A pályázatot igenis „kulcsrakész”, integrált rendszerre írták ki, amely a tervezésre, kiépítésre, működtetésre és karbantartásra is vonatkozott, és a cél az volt, hogy ugyanaz a cég üzemeltesse a rendszert, amelyik tervezi, hogy érdekük legyen a jó minőség és a gazdaságos működtethetőség, ahogy a FUTÁR vagy a MOL Bubi esetében is.
- A projekt egésze szempontjából lényegtelen részletkérdés, hogy 3G vagy 4G kell-e rendszer a működtetéséhez, mert az ilyen típusú technológiai fejlődés lekövetésére van lehetőség a szerződésben.
- A jogszabályi megfelelőség is előírás volt a pályázat során, ebben a Katasztrófavédelemmel egyeztettek.
A BKK azt hangsúlyozta, hogy a végső céldátum, a 2017-es átadás tartható, Vitézy ezzel szemben arról beszél, hogy már eddig is rengeteget csúszott a projekt, és például annak sincs semmi nyoma, hogy a 65 éven felüliek már kiválthatnák az elektronikus kártyájukat, holott erre az eredeti tervek szerint már idén májustól lehetőségük kellene, hogy legyen. Azt is hiányolja a korábbi cégvezér, hogy a BKK mostani vezetése nem beszél arról, tettek-e valamit a vezetőcsere óta a projekt előremozdításáért a mostani felülvizsgálaton kívül.
Vitézy vissza is támad, szerinte "a projektben a tömegközlekedés működését, tarifarendszerét alapszinten sem értő, valamilyen más érdekeket szolgáló új arcok jelentek meg", a hozzáértő embereket pedig elküldték vagy maguktól elmentek.