Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Eltűnt gyerekként látta magát viszont a tejesdobozon, és nem értette, mi történik

2017.06.15. 07:12

Az Alföldi Tej dobozain eltűnt gyerekként szereplő fiatalok egy része nagyon is megvan, totális tévedés, hogy őket bárki is keresné, derül ki a Magyar Narancs csütörtöki cikkéből. A lap azt írja, több, eltűntnek mondott gyereket is sikeresen megtaláltak a cikk készültekor a Facebookon, egészen pontosan a mostani kampány négy szereplőjéből hármat.

Amikor egyikükre ráírt a lap újságírója a közösségi oldalon, a fiú viszonylag gyorsan válaszolt, és elmondta: egyáltalán nem érti, mit keres fotója a tejesdobozokon. Sőt, a cikk szerint Márk májusban maga posztolta ki a tévedést a saját Facebook-oldalára, ismerősei nem győztek csodálkozni.

Azért nem teljesen alaptalan a dolog, a gyerekek ugyanis szerepelnek a rendőrség körözési adatbázisában. Csak éppen nem tudni, miért. A lap három gyerekkel is beszélt, és kiderült, hogy 

  • B. Bálint 19 éves, egy hajón dolgozik. Fogalma sincs, hogy került be az adatbázisba, az „eltűnése napján”, 2005-ben a barátnőjénél volt. Hiába hívta a 112-t, hogy vegyék ki az adatbázisból, gyakorlatilag elhajtották.
  • G. Márk tényleg eltűnt 2015-ben, de csak 12 órára. A haverjával szöktek el a nevelőszülőktől, balhéból. Ceglédig jutottak, ott a rendőrök elkapták őket.
  • G. Klaudia 2013-ban tűnt el, de már régen megkerült, olyannyira, hogy 2015-ben egy budapesti középiskolában kezdte el tanulmányait, és a Facebookon is aktív.
  • A negyedik lány, B. Anna Zsanett viszont tényleg nincs meg.

Az egész történetnek plusz érdekességet ad, hogy az ezek szerint tökéletesnek nem mondható, 2011-ben indult kampányt Kárász Róbert televíziós műsorvezető PR-cége készíti, és ehhez jelentős állami pénzeket, eddig minimum 25 millió forintot is kapott az utóbbi években, írja a lap.

Kárász Róbert azt mondta, ők a rendőrségi adatbázisból dolgoznak, azt a kockázatot pedig nem vállalják, hogy egy sima facebookos rákérdezés alapján ne tegyenek fel valakit a dobozokra. Jóhiszeműen járnak el, a nyomozás nem az ő dolguk, hanem a rendőrségé, mondta.

A cikkben megszólal a TASZ is. A jogvédő szervezet úgy véli, a rendőrség adatvédelmi jogot sért, ha nem veszi le a megkerült fiatalt a körözési listáról. A másik lehetőség, hogy az előkerülést senki nem jelentette be hivatalosan, akkor viszont az a furcsa, hogy a hatóságoknak nem tűnik fel más adatbázisból – igazoltatásnál, orvosi ellátásnál –, hogy megvan az eltűnt ember. A rendőrség nem reagált a lap megkeresésére.