Igazából fekete-sárgára festették át a HÉV-et

ef411b54210191.595534caf0d7a
2017.06.30. 10:35

Előfordul, hogy az ember annak sem hihet, amit a saját szemével lát. Éppen ez történt az átfestett HÉV esetében, amelyről korábban tévesen azt írtuk, hogy barna-sárga színű lett. A valóság ezzel szemben az, hogy 

a HÉV-et fekete-sárgára festették át!!!

A tervező, egy szentendrei grafikus, Krizbai Gergely Krizbo hívta fel a figyelmemet a tévedésre, és az általa küldött fotókon - semleges környezetben - jól látszik, hogy bizony fekete-sárga lett a kocsi. Jegyezzük meg, fekete-sárga, sárga-fekete, sárga-fekete (jön a dzsungel fenegyereke).

Ettől függetlenül persze fekete-sárgán is lehet rémesnek tartani az új kocsit, Vitézy Dávid volt BKK-vezér például "vizuális környezetszennyezésnek" nevezte. Hiszen a szerelvénynek csak az egyik kocsija lett fekete-sárga, mögötte ugyanúgy a megszokott zöld kocsik futnak.

De miért is festették át a HÉV-et? A MÁV-HÉV Szentendre első polgármesterének emlékére színezte át a szerelvény harmadát. Dumtsa Jenő, aki a HÉV megépítését is kezdeményezte, száz éve halt meg. A tervező elárulta, hogy igazából matricák kerültek a HÉV-re, így később könnyebben eltávolítható a kocsikról.

6f504754210191.595534ca73724
Fotó: Krizbai Gergely Krizbo

A kezdetben 16,3 km hosszú szentendrei helyiérdekű vasútvonal budai végállomása – üzemének első éveiben – az azóta felszámolt régi Filatorigát állomás volt. Innét 1888. augusztus 17-én indult meg a közlekedés a szentendrei HÉV vonalán - olvasható Szentendre honlapján. A HÉV-forgalmat kezdetben 5 gőzmozdony és 12 pótkocsi bonyolította le.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor és meddig állítják forgalomba a fekete-sárga HÉV-et. A MÁV azt írta az Indexnek, hogy "a folyamatban lévő hivatalos hatósági engedélyezést követően állhat forgalomba a szerelvény".