Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lejárt a mozdonyvezető munkaideje, egy IC-nyi ember várta, hogy megérkezzen a váltó kolléga

2018.06.09. 15:24

A Bors írt reggel egy képtelennek tűnő történetről. Egy olvasó levele alapján azt írták, pénteken, a Dália nevű Nyíregyházára tartó intercity, már eleve egy műszaki hiba miatt késve indult a Keleti pályaudvarról, de ha ez nem lett volna elég, félórát állt valahol Füzesabony előtt egy pusztában. És mint kiderült, viszonylag meglepő okból. És itt adjuk át a szót a levélíró olvasónak:

El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje.

 Elég erős lehetett ezt hallani a kalauztól, szinte már hihetetlenül is hangzik. Pláne a folytatása:

Sokan voltak a vonaton, de látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzes­abonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni.

Tehát lejárt a műszak, kiszállt, állt valahol az IC, ami utasokkal együtt arra várt, hogy egy másik vonattal megérkezzen a váltó kolléga. A Bors azt írta, írtak a MÁV-nak, akik a műszaki hibákat elismerték, de erről a mozdonyvezetős performanszról nem írtak egy sort sem. Így mi is írtunk a MÁV-nak, hogy azért erről a részéről is mondjanak már valamit, igaz-e, hogy történt. Megérkezett a válaszuk:

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte. A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén” állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját. A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.

Tehát tényleg az történt, amit a Bors és annak olvasója írt, csak most már kicsit pontosabban látjuk a dolgot: a mozdonyvezető megvárta a váltó kollégát, valamint nem 'majdnem félórát', hanem 22 percet, és nem a puszta közepén, hanem itt állt a vonat a másik mozdonyvezetőre várva: