Megkérdeztük a MÁV-ot, miért nem működnek a liftek, de a vasúttársaság tovább dobta a labdát a felújítás megrendelőjének, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek.
A NIF-től a következő választ kaptuk:
A liftek Balatonbogláron már elkészültek, de nem kapták meg még a szükséges engedélyeket. Siófokon még szerelik őket. A szezon végére talán üzemelni fognak.
Pontosabban: a nyári menetrendváltásig befejeződtek a nagyobb munkálatok a dél-balatoni fő- és mellékvonali vonalszakaszon, a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb beavatkozások várhatóak, írta a NIF.
Ezek közé tartoznak a balatonboglári liftekkel kapcsolatos munkálatok is. A két lift elkészült, hatósági használatba vételi engedélyezésük folyamatban van, mely várhatóan 2018 augusztusára zárul le. Próbaüzemük azonban ennél hamarabb, a következő hetekben elindulhat, mely során az utazóközönség használhatja a felvonókat.
A beruházáshoz kapcsolódóan valósul meg 2018 szeptemberéig Siófok állomás részleges felújítása is. Az állomáson a liftek még szerelés alatt állnak, a boglárihoz hasonló próbaüzem és a hatósági engedélyezés várhatóan 2018 júliusában indulhat el, mely 2018 szeptemberében zárulhat.
A korszerűsítés
Nemrég adták át a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy között korszerűsített vasúti pályát. Helyreállt az eredeti 100 km/h pályasebesség, a be nem épített területeken pedig lehetőség lesz 120 km/órára emelni a sebességet. Balatonszemes és Balatonlelle felső állomás térségében 2 km hosszan új második vágány épült. Összesen 17 állomáson és megállóhelyen Balatonra szánt típusterv alapján készültek új esőbeállók, és új magasperonokat építettek ki. 26 meglévő útátjárót újítottak fel, 91 gyalogos átkelőhely épült át teljesen és 6 új gyalogos átjárót is építettek.
(Borítókép: Szabó Péter / Index)