Azonnali kormányzati vizsgálat indult a Ryanair poggyászbotránya miatt
További Belföld cikkek
- Péter Szabó Szilvia: Nem vagyok köteles eltűrni a lejárató kampányt
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
Budapest Főváros Kormányhivatala közleményben jelentette be, hogy a Ryanair poggyászbotránya miatt György István, Budapest kormánymegbízottja azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett a fogyasztóvédelmi főosztály bevonásával.
Mint írják,
a légitársasággal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya hétfőn vizsgálatot rendelt el és az ügyben eljárást indított, amelyről a hivatal a vizsgálat lezárását követően ad majd bővebb tájékoztatást.
Mint ismert, két hete vasárnap a Ryanair Budapest-Las Palmas járatával a csomagok jelentős hányada nem érkezett meg, emiatt több tucat utas csomagok nélkül maradt a Kanári-szigeteken. Múlt vasárnap megismétlődött a botrány, a légitársaság már Budapesten közölte az utasokkal, hogy a csomagokat nem viszi el a gép, mert túlsúlyos. Választás elé állították az utasokat: vagy maradnak a gépen, és később kapják meg a csomagjaikat kint, vagy ha ez így nem jó, akkor szálljanak le.
A Hvg.hu cikke szerint Kubatov Gábor Fradi-elnök és Fidesz-képviselő is rajta volt a most vasárnapi gépen, és el is utazott a Kanári-szigetekre. Az Index a kabinetfőnökétől megkérdezte, hogy lehet-e összefüggés a kormányzati vizsgálat és aközött, hogy Kubatov is a gépen volt. Várjuk a választ, amint megérkezik, frissítjük a cikket.
Arról, hogy mitől és miért lehet túlsúlyos egy gép, és mit tehetne ennek elkerülésére egy légitársaság, ebben a cikkünkben írtunk. Arról pedig, hogy megsértette-e a Ryanair a repülésbiztonsági szabályokat, amikor megengedte az utasoknak, hogy a feladott, de el nem szállított bőröndjeikből kivegyék a legszükségesebb dolgaikat, ebben a cikkben olvashat.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) már hétfőn jelezte, hogy álláspontjuk szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.Mint közölték, a poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után.
Frissítés 14:30-kor: A Ryanair az MTI megkeresésére azt válaszolta,
már folyik a vasárnapi, a Budapest-Las Palmas járatról lemaradt csomagok közvetlen kézbesítése.
Mint mondták, a csomagok pakolási nehézségek miatt nem jutottak fel a járatra és elnézést kérnek az utasoknak az okozott kellemetlenségekért. A fővárosi kormányhivatal által indított vizsgálattal kapcsolatban a Ryanair annyit közölt: a légitársaság minden, az esetet érintő megkeresésre válaszolt.
A Ryanair ugyanakkor azt nem közölte, hogy hány csomagot szállítottak utólag Las Palmasra és hogy hány utas fordult eddig hozzájuk kártérítési igénnyel. A poggyász késése, megrongálódása, elvesztése, megsemmisülése esetén a Montreáli Egyezményben foglalt szabályok szerint a légitársaság kártérítést fizet, ha azért a légicég a felelős. A kártérítés összege utasonként 1130 különleges lehívási jog (SDR - jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).
Kommenteljen a Facebook oldalunkra kitett cikkünk alatt: