Nem csak a római gépek csomagjait fosztogatják Budapesten

IMG 3727
2018.10.29. 17:18

Virágzik a fosztogatás a budapesti repülőtéren. A múlt héten a Wizzair római járatának utasai tapasztalták, hogy csomagjaik felnyitva, kifosztva érkeztek meg. Az esetről beszámoló cikkünk után özönlöttek a károsultak levelei szerkesztőségünkbe. A beszámolókból pedig körvonalazódik a lopások rendszere és a lehetséges elkövetők köre is.  A levelek alapján három megállapítást tehetünk:

1. A gép mellett elvett kézipoggyászok a leginkább veszélyeztetettek.
  2. A fapados légitársaságok, leginkább a Wizzair utasait károsítják meg a legtöbbször.
  3. A jelek a budapesti rakodómunkások irányába mutatnak.

Összetört zárak, fémdetektor

Luca táskáját már a repülőn vagy a környékén nyithatták ki. „Október 19-én indultunk Rómába a Wizzair gépével. Úgy készültünk, hogy csomagjainkat vihetjük az utastérbe, így a sikeres becsekkolás után nem pakoltuk ki értékeinket. A beszállás során szóltak, hogy csomagomat nem vihetem magammal az utastérbe, azt adjam le a többi poggyásszal együtt. A váratlan helyzet miatt pénztárcám benne felejtettem a bőrönd zsebében, benne 50 euró készpénzzel."

A római reptéren bőröndömet már egy üres pénztárcával kaptam vissza. Kis bőröndöm sima cipzáros volt, így könnyűszerrel nyitható bárkinek.”

Viktor a feldúlt csomagjaiból arra következtetett, hogy a tolvajok fémdetektorral dolgoznak. "A feleségemmel repültem haza okt. 24-én késő este a Fiumicinóról Ferihegyre. Itthon vettem észre, hogy bőröndömet kinyitották, dolgaimat feldúlták. A feleségem bőröndjébe hagyta a ridiküljét az ajándék hűtőmágnesekkel, amelyeket szétdobálva, a ridikülből kivéve találtunk meg."

Azt gyanítjuk, hogy fémdetektorral dolgoznak ékszereket keresve.

Tamás már cikkünk megjelenése után szembesült a reptéri banda garázdálkodásával. „A Wizz Air esti járatával repültünk Rómába. Indulás előtt a repülőtéren olvastam a mai cikketeket a megrongált bőröndökről. Emiatt a római repülőtéren az első dolgom volt, hogy amikor levettem a szalagról a bőröndömet, ellenőriztem a zárat."

Az egyik zár nyitva volt, és nem is volt zárható kulccsal, azaz eltörték a zárat. A másik zár is el volt törve, azt viszont nem sikerült kinyitniuk.

"A kulcsot ugyanakkor ebben sem lehet forgatni, tehát használhatatlanná vált a bőrönd. Szerencsére nem tudták szétfeszíteni a bőröndöt, hogy bele nyúljanak, az egyik zár ellenállt.”

A hírhedt római járaton Zsoltot csak azért nem fosztották ki, mert nem tartott értéket a táskájában. „Okt. 23.-án történt a Wizz Air római járatának érkezésekor szembesültünk a ténnyel, hogy valaki levágta a biztonsági zárat és szétfeszítette bőröndünk zárját. Szerencsére nem tűnt el semmi.”

Nulla ellenőrzés, szabad rablás

De nemcsak a római járat utasait károsítja meg a repülőtéri csomagrakodók. Eszter csomagjait bázeli útján kutatták át. „A csomagom nem volt lezárva, hiszen semmi érték nem volt benne. Viszont azt tudom, hogy a Budapesten vett 2 könyvet a bőrönd cipzárral elzárt hálójába tettem. Másodpercek alatt nyithatták ki a bőröndömet és győződtek meg arról, hogy a könyvek alatt semmi értékes nincs. Viszont nem figyeltek oda, és itthon a könyveket a ruhákon találtam, nem a hálóban.”

Végül két nem Wizzair-járaton történt károkozás leírása. „Október 20-i párizsi Air France-járaton a családom bőröndje is így járt. Kis lakat zárta össze a cipzárat."

Mire a bőrönd megérkezett, a lakat használhatatlan volt, bele volt törve valami kulcs vagy eszköz.

"Visszafelé számzáras lakattal. mentek. Mire felvették a bőröndöt a cipzár füle ki volt kattintva a zárból” - írta meg nekünk tapasztalatait B.

György története pedig rámutat, hogy a gép mellett elvett kézipoggyászok vannak a legnagyobb veszélyben. „Az Easyjet londoni járatára feladott bőröndünket is feltörték. Sőt a kézipoggyászokat is, amit az utastérből kellett feladni a csomagtérbe. Vagyis csakis a reptéri rakodó személyzet tehette” - következtette ki az utas.

A rakodószemélyzet érintettségét mutatja Bea története is. Az ő útibőröndjét is akkor törték fel, amikor már a gépnél elvették, hogy a csomagtérbe vigyék. „Okt. 19-én este Vueliggel utaztam Barcelonába, a kabinbőröndömet nem lehetett felvinni már a repülőgépre."

Beszállás előtt vettem a reptéren egy üveg kölnit, amit meggondolatlanul a bőröndömbe tettem.

"Barcelonába érve kiderült, hogy kinyitották a csomagomat, és a kölnit kivették. Másik utastársam rosszabbul járt. Bőröndjét félig kinyitva, szétszakított cipzárral, kilógó cuccokkal kapta meg.”

A repülőtéri lopások rendszerét feldolgozó cikkünkben mi is arra jutottunk, hogy a rakodómunkásoknak van a legnagyobb esélyük arra, hogy észrevétlenül kinyissák a csomagokat.

Amennyiben ön is így járt budapesti gépen, írja meg a részleteket szerkesztőségünknek az ugyelet@mail.index.hu-ra. Köszönjük.

(Borítókép: Bakró-Nagy Ferenc/Index)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?