Máté, Mirella
5 °C
20 °C
Index - In English In English Eng

Úgy tűnik, a rendőrséget nem zavarja, ha belső felvételük kormánypárti laphoz szivárog ki

2019.01.24. 19:28

A kormánypárti Origo.hu még 2018. december 13-án közölt egy tüntetésről szóló cikkében egy rendőrség által készített videót. A felvételt a rendőrség a Parlamentnél, a rendőrsorfal mögül készítette, az oldal úgy fogalmazott róla, "az Origo birtokába jutott rendőrségi felvétel".

A 444.hu másnap, december 14-én küldött kérdéseket a rendőrségnek, hogy ugyan mondják már meg, hogyan került egy belső rendőrségi felvétel az Origóhoz, talán ők adták-e oda. A lap összesen három levelet írt a következő napokban, arra is kíváncsiak voltak, hogy indít-e vizsgálatot a rendőrség.

De egészen 2019. január 10-ig kellett várni, akkor a feltett kérdésekre annyit írtak:

A rendőrség nem adott át médiatartalom-szolgáltatók részére a megkeresésben megjelölt kép- és hangfelvételt

Az Origo tehát nem kaphatta legálisan a rendőrségtől ezt a felvételt, ezek szerint a rendőrségtől valaki, minden bizonnyal belső szabályokat áthágva, engedély nélkül adta ki azt a lapnak. A cikk, és így a rendőrség hivatalos válasza után emiatt mi is kérdéseket küldtünk a rendőrségnek. 

Azt szerettük volna megtudni:

  • Hogyan juthatott ki a rendőrség felvétele mégis a laphoz?
  • Vizsgálják-e az eset körülményeit?
  • Megtalálták-e már azt, aki eljuttatta a felvételt a laphoz?
  • Mennyire jellemző, hogy a rendőrség saját készítésű, egyébként nem nyilvános felvételei kerülnek médiatartalom-szolgáltatókhoz?

A kérdéseinket január 10-én küldtük el. Majd válasz híján újra írtunk 19-én és 23-án is. Egyszerű, mégis releváns kérdéseket tettünk fel. Végül ma, január 24-én küldött a rendőrség választ. Az összes feltett kérdésünkre a következő mondatot:

A rendőrség nem adott át médiatartalom-szolgáltatók részére a megkeresésben megjelölt kép-

és hangfelvételt.

BADUMTSSCCHH!

FIGYELEM SPOILER:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

(Kérdéseinket újra elküldtük a rendőrségnek.)