Több mint egymilliárd forintért reklámozza a kormány a családtámogatási intézkedéseit
További Belföld cikkek
-
Magyar Péter Orbán Viktor lakóhelyén indulna a választásokon egyéni jelöltként
- Nézőpont Intézet: teljesen egyetértenek egy kérdésben a Fidesz és a Tisza szavazói
- Vonat elé feküdt egy férfi Gencsapátinál
- Magyar Péter szerint egy nap alatt több mint 100 ezren vettek részt a szavazásán
- Vádat emeltek a holland nő ellen, aki egy bicskával végzett párjával Budapesten
Nettó 1 milliard 181 millió forintos megbízást kaptak a kormányzati hirdetési megbízásokból már jól ismert Balásy Gyula ügynökségei a Rogán Antal tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól. A Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. a Családbarát Magyarország 2019 integrált médiaügynökségi feladatait látják el az Emberi Erőforrások Minisztériuma számára, tudta meg a 24.hu. Az összegnek mindössze 1 százaléka opciós tétel, tehát a tárcának 1 milliárd 169 millió forintot mindenképpen el kell költenie a Balásy-vállalkozásoknál.
A portál által ismertetett szerződés azt is kiköti, hogy:
- a keretösszeg legfeljebb 40 százaléka, 472,4 millió forint + áfa mehet el olyan előkészítési feladatokra, mint a kutatás vagy a stratégiai tervezés és tanácsadás,
- legalább a keretösszeg 60 százalékát, azaz minimum 708,7 millió forint + áfát kell költeni médiatervezésre- és vásárlásra — ez gyakorlatilag print, online, televíziós és rádiós hirdetéseket, akár óriásplakátokat jelent.
Néhány hete Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszer egy kormányinfónjelentette be, hogy a kormány eltünteti az európai Néppárt haragját is kiváltó, Soros Györgyöt és Jean-Claude Junckert főgonoszként szerepeltető "brüsszelezős" plakátjait. Erre valójában Manfred Weber néppárti csúcsjelölt Budapestre érkezése miatt volt szükség, ám a miniszter már akkor azt állította, hogy az Orbán Viktor által február elején bejelentett családvédelmi intézkedései terv népszerűsítésére indítanak kampányt.

Sem a Juncer arcképét használó, sem pedig a családvédelmi akcióterves reklámhadjárat áráról nem volt ugyanakkor pontos információ eddig, holott – mint köztudott – ezeket a plakátokat és reklámokat az adófizetők fizetik.
A portál arra is emlékeztet, Balásy Gyula cégei idén már kétszer kaptak 10 milliárdos megbízást a kormány kék plakátkampányának folytatására vagy egy új indítására. A bizonytalanságot az okozza, hogy az óriási összegek ellenére az NKH nem ad pontos tájékoztatást arról, melyik megbízás melyik tájékoztató akciójukra vonatkozik. A G7 ugyanakkor már azt is kiszámolta, hogy január óta napi 100 millió forintba kerül a plakátolás a költségvetésnek.