Hétfőn számoltunk be arról, hogy a hétvégén összeveszett két MÁV-os mozdonyvezető azon, ki vezesse a veterán svéd Nohab dízelmozdonyt a nosztalgiakörön. Végül nem vezette senki, és az egyik mozdonyvezetőt ezért várhatóan kirúgja a MÁV.
Az ügy olyan fordulattal folytatódott, amilyet legfeljebb Bohumil Hrabal vagy Jirí Menzel tudna kitalálni: az RTL Híradó szerint az érintett mozdonyvezető hétfőn, kora este tudta meg, hogy várhatóan felmondanak neki. Épp egy vasúti mérőkocsit vontatott Magyarbólyba.
A hír hallatán a vezető megállt, leszállt a mozdonyról és elment, otthagyva a Nohabot, valamint a mérőkocsit a dolgozókkal együtt Pécs külváros vasútállomáson. A jármű a lehető legrosszabb helyen, egy fővágányon állt meg. Emiatt az arra közlekedő személyvonatok nem tudtak áthaladni egyenesen az állomáson, 15 órán keresztül kerülgetniük kellett a magára hagyott mozdonyt.
A Nohabbal ugyanis nem lehetett csak úgy elállni az útból, mert Pécsen nem volt olyan mozdonyvezető, aki vezethette volna. Végül Budapestről érkezett két vasutas, hogy elvigyék a mozdonyt. Kedd délben szabadult fel végül a vágány.
Az összeveszés az RTL Klub információi szerint úgy történt, hogy az egyik mozdonyvezető bezárkózott a vezetőfülkébe, és nem engedte fel kollégáját, akit viszont azért küldtek oda, hogy ő vezesse a vonatot.