A Hableány hajó másik oldalához még nem tudtak eljutni a búvárok
További Belföld cikkek
- Toroczkai László: A Fidesz önmagát fogja elpusztítani
- „Álljon a görcs a lábába és a kezébe, aki ilyet csinál” – Gyurcsány Ferencet kidobták Debrecenben
- Leharapta felesége ujját a féltékeny kamionos
- A jövő útja vagy az autósok sarcolása az új budapesti parkolási rendszer?
- Nagy Márton Matolcsyról: Egy leköszönő jegybankelnök szavait nem érdemes tovább kommentálni
Nem sokkal három óra előtt áthaladt a Margit híd alatt is a Clark Ádám úszódaru, amelyet biztonsági okokból hoztak le két nappal a kiemelés tervezett dátuma előtt, mondta Jasenszky Nándor, a TEK osztályvezetője.
Hirtelen döntés volt, mert szakemberek szerint most át tudtak jönni vele a fővárosi hidak alatt, és egy kisebb hajó vontatta a darut. Arra a kérdésre, hogy korábban azt mondták, 420 centiméteres vízállásnál mehet át a híd alatt az úszódaru, azt mondta, van erre egy ökölszabály, és hogy nem vakmerőségből indult útjára magasabb vízállásnál a daru kapitánya.
A daru egy kicsit távolabb az elsüllyedt Hableánytól horgonyzott le.
A pénteken délután tartott sajtótájékoztatóján ismertette, hogyan fogják kiemelni a Hableányt, amely a mederben fekszik, de még azt sem lehet tudni, hogy homok, kő vagy sóder van alatta.
Az osztályvezető azt sem zárta ki, hogy ha megint megemelkedik a víz szintje, elhalaszthatják a kiemelést.
Az a döntés született, hogy az emelési munka még nem kezdhető meg, de kellett, hogy itt legyen, nehogy megszoruljon fent.
Azt mondta, a folyamatok megengedték azt, hogy előkészítsék a kiemelést, és minden a tervek szerint zajlik. Azt is mondta, hogy a magyar hatóságok a "vízállást nem tudjuk befolyásolni minden ellenkező híreszteléssel szemben".
A roncsot a Műszaki Egyetem szakértőinek számításai alapján négy hevederrel fogják kiemelni, egy-egy az orrban és hátul, két heveder pedig a gépháznál lesz, mert ott fenyeget a veszély, hogy a hajó kettétörik.
Egy heveder hat – egyenként 32 milliméter vastagságú – drótkötélből áll egymás mellé kötve, ezt kell átfűzni a hajó alatt, mondta Jasenszky. Ezeket úgy fogják áthúzni a hajó alatt, hogy egy vékony kötéllel áthúzzák a vastagabb vezetőkötelet, amihez hozzá van kötve van a heveder.
100 métert ezt kell átrángatni a hajó alatt
Ez az átvezetés fog most elkezdődni, de rengeteg az akadási lehetőség. A kiemelés optimális esetben holnapután megtörténhet, de lehet, hogy a jövő héten is még itt leszek, mondta Jasenszky.
Azt is mondta, hogy a búvárok a hajó sodrás felőli oldalához még nem tudtak eljutni.
A magyar búvárok végzik az átkötést, a koreaiak a hajó ablakainak a bezárását intézik, és hogy mehet-e a két munka egyszerre, azt el fogják dönteni nemsokára, mondta.
(Borítókép: Nem sokkal három óra előtt áthaladt a Margit híd alatt is a Clark Ádám úszódaru. Fotó: Ajpek Orsi / Index)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.