Vizsgálódik és feljelentést tesz a MÁV a pusztában hagyott monori vonat ügyében
További Belföld cikkek
- Semjén Zsolt és Kocsis Máté is rendkívüli parlamenti ülést kezdeményezett
- Egy beszédfogyatékos fiatal ügyében marasztalták el az egészségbiztosítót az alkotmánybírák
- Lázár János: Sok képviselőtársam érdeklődött a csengeri börtönről, lehet, ennek a közéleti helyzet az oka
- Kocsis Máté szerint bosszúra éhes terroristák is jöhetnek Magyar Péter miatt Magyarországra
- Megtalálták Till Tamás gyilkosát, szabadon távozhatott a rendőrségről
Belső vizsgálatot indít és foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt feljelentést tesz a MÁV-Start a pénteken kimaradt és több utassal tárolóvágányra húzott monori vonat ügyében az eset mielőbbi tisztázására, és kártérítést nyújt az érintetteknek - közölte a Mávinform.
Délelőtt írtuk meg, hogy a Monor felé 40 perces késéssel indult vonat 1 kilométer után megállt, az utasok egy idő után keresni kezdték a kalauzt, de kiderült, hogy nem csak a kalauz, hanem a mozdonyvezető is eltűnt.
A MÁV a szombat esti közleményben azt írta, a járat mozdonyvezetője röviddel az indulási idő előtt a Nyugati pályaudvaron jelentette, hogy a mozdony műszaki hibája miatt a vonat nem fog tudni közlekedni. A vasúttársaság üzemirányítása úgy döntött, hogy a nagyobb késések elkerülése érdekében ezt a monori járatot lemondja.
Ezek után az utasokat - a MÁV szerint - leszállították, a Nyugati pályaudvar utastájékoztató kijelzőire kiírták, hogy a vonat nem indul. A hangosbemondón többször felhívták az utasok figyelmét arra, hogy szálljanak át a 17. vágányon álló szerelvényre, az lesz a következő induló járat Monor felé.
Az utasok leszállása után a szerelvényt az állomás tolatómozdonyával kihúzták egy távolabbi tárolóvágányra. Később a MÁVDIREKT-et felhívta egy a személykocsiban maradt utas, aki elmondta, hogy többen is a vonaton vannak. A pályaudvar ügyeletese a helyszínre küldte a biztonsági őrség munkatársait, hogy kísérjék vissza az utasokat a peronokhoz a mintegy 200 méterre lévő tárolóvágánytól, írta a MÁV.
A vasúttársaság belső vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy az indulásra váró vonaton megfelelően tájékoztatták-e az utasokat a járat lemondásáról és a kivontatás megkezdésekor meggyőződtek-e a személykocsik kiürítéséről, folytatódik a közlemény.
A MÁV-START emellett kártérítést nyújt azoknak az utasoknak, akik péntek délután a Nyugati pályaudvarról nem tudtak elutazni a 2786-os számú monori személyvonattal, írták.
A visszatérítési és kártérítési igényeket a vasúttársaság ügyfélszolgálata kezeli és bírálja el, amelyhez az utazásra jogosító menetjegyet, bérletet bemutatva fordulhatnak az utasok. A kérelmeket e-mailben az eszrevetel@mav-start.hu címre kell eljuttatni, személyesen a Keleti pályaudvaron (a 9. vágány mellett) lehet intézni, de az utasok benyújthatják kártérítési igényüket a vasúttársaság jegypénztárainál is, zárul a közlemény.