Mélyíteni kell a Déli alagútját az emeletes vonatoknak
Mintegy 20 centiméter hiányzik ahhoz, hogy a jövő év júniusától a balatoni vonalra tervezett új, Stadler KISS emeletes motorvonatok beférjenek a Déli pályaudvarnál levő vasúti alagútba, derült ki Minszkben, a motorvonatot gyártó üzemben – amiről lapunk korábban beszámolt.
Mint azt a MÁV-tól megtudtuk, a Déli alagútját akkor vizsgálták meg, amikor a pályaudvar karbantartása volt, és egyértelműen kiderült, hogy nem fér át a vonat. A betonaljzat mélyítésére elkészültek a tervek, a munka körülbelül egy hónapig tart majd – ha egyáltalán úgy döntenek a MÁV-nál, hogy szükség lesz rá. Az emeletes vonatok ugyanis indulhatnak Kelenföldről is a Balatonra.
Az első 11 emeletes vonat azonban még nem a balatoni vonalra kerül, hanem Szolnok-Cegléd és Vác vasútvonalon kezd 2020 január 31-től, ahol nincs ilyen jellegű probléma: a vonatok a Kökinél is elférnek a felüljárók alatt.
Mint írtuk, a MÁV összesen 19 darab emeletes motorvonatot rendelt a svájci Stadlertől, darabját öt és fél milliárd forintért. A jelenlegi 200 fős, egyszintes Stadler Flirt-ök helyett 600 hely lesz az új vonatokon, melyekkel a forgalmas elővárosi vonalakat szeretnék tehermentesíteni.