Elromlott a vonat hátsó kocsija, csak a vészfék behúzása után lehetett leszállni
További Belföld cikkek
- Tasnádi György szerint egy könyörtelen pénzszivattyú lehet az új Nemzeti Galériából
- Mégis lehet népszavazás a budapesti olimpiáról
- Így manipulálták a hangfelvételt, amit Magyar Péter közzétett Vogel Evelinről
- Folytatódik a hangfelvételügy, Vogel Evelin újra üzent Magyar Péternek
- Tiltakoznak a kutatók a legnagyobb magyar kutatóhálózat privatizációja ellen
Nyírcsászáriból szeretett volna vonattal eljutni Kállósemjénbe a MátészalkaLeaks olvasója szombat este, ám csak Nagykállón sikerült leszállnia, ahonnan három órát gyalogolhatott vissza.
A Mátészalka és Nyíregyházára között közlekedő kétkocsis motorvonat második vagonjába szállt fel Tamás és barátnője szombaton háromnegyed hatkor, és bár a menetrend szerint 37 perc alatt meg kellett volna érkezniük, a hőség miatt legalább tíz perces késésben volt a szerelvény.
Nem nyílt az ajtó
Ez még nem lett volna annyira meglepő, de ahogy megállt a vonat Kállósemjénben, és próbáltak leszállni, azt vették észre, hogy nem nyílik az ajtó, mint ahogy a motorvonat hangja se hallatszott, és a légkondi is leállt.
Integettünk a forgalmistának, hogy nem tudunk leszállni, állítsák meg a vonatot
- írja beszámolójában Tamás, barátnőjével ketten utaztak a vonaton.
Mivel más leszálló nem volt, a szerelvény továbbindult, a következő megálló, Nagykálló volt, ahol Tamásék továbbra se jártak sikerrel a leszállásnál. Itt már megelégelték az extra kilométereket, és ahogy elindult a vonat, behúzták a vészféket.
Mint kiderült, nem vették észre, hogy leállt a második motorkocsi
- folytatja a pórul járt utas. Mivel visszafelé más opció már nem volt, gyalogolniuk kellett, bő kilenc kilométerre van egymástól a két állomás.
Használjuk a vészféket!
Az esetet olvasva megkerestük a MÁV-ot, hogy megtudjuk, miért nem nyílt ki az ajtó, és miért nem vette észre a mozdonyvezető Tamásékat.
"Szeretnénk elnézést kérni Tamástól és barátnőjétől a történtek miatt. Javasoljuk, hogy forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához, amely a történteket kivizsgálja, az eredményéről tájékoztatást ad, az esetleges kompenzáció mértékét pedig egyedileg mérlegelik" - kezdi a levelet a MÁV sajtóosztálya. Azt tanácsolják Tamáséknak és minden hasonló helyzetbe kerülő utasnak, hogy
amennyiben nem nyílik egy vasúti kocsi ajtaja, érdemes már a célállomáson meghúzni a vészféket, így az utas azon az állomáson tud leszállni, ahol eredetileg szándékozott.
A mozdonyvezető nem tudott a hibáról
Azt írják, a forgalmi szolgálattevő tájékoztatta Tamásékat, hogyan tudnak visszajutni busszal Kállósemjénbe, majd rövid időn belül el is mentek az állomásról.
"A vizsgálatból kiderült, hogy a két motorkocsiból álló járatban a hátsó motorkocsi dízelmotorja leállt Máriapócs és Kállósemjén között, azonban a mozdonyvezetőnek erről nem volt visszajelzése."
Mivel leállt a motor, nem nyíltak a hátsó kocsi ajtói, az elől lévő kocsi pedig húzta maga után a hibás járművet.
A vészfék meghúzásakor észlelte a jegyvizsgáló, hogy utasok vannak a vonat hátsó kocsijában. Ezt követően kinyitották az ajtót Tamáséknak. A munkatársaink a dízelmotor leállását már jelezték a műhelynek, ahol a vonat útja után áramtalanították a járművet, újraindították, és azóta a hiba nem jelentkezett, a motorkocsi rendben üzemel. Ilyen jellegű hiba nem szokott előfordulni
- írja a vasúttársaság.