Minden összejött, hogy egyik futópálya se működjön Ferihegyen
További Belföld cikkek
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
- Több autópályán balesetek okoztak torlódást, Budapesten felborult egy autó
- A Bimbó utcai anyagyilkos azt állítja, hogy muszáj volt elkövetnie a gyilkosságot
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es futópályájának felületét 2018. március 12. és június 30. között cserélte a Budapest Airport. A felújítás nem csak a pálya betonburkolatáról szólt, hanem a régi fénytechnikai rendszerek nagy részét – a kábeleket, az elektromos aknákat és lámpákat – is cserélték. A több mint másfél milliárd forintos felújítás alatt a repülőtér a 2-es futópályával üzemelt. Szerencsére akkor nem történt semmi.
A 2-es futópálya felújításának idén látott hozzá a reptér. A munka befejezési határideje június vége volt, amit a korábbi nyilatkozatok szerint szigorúan be is akartak tartani:
Májusban éppen kétszer annyi eső hullott a repülőtérre, mint egy átlagos év ötödik hónapjában, az építők sokszor a pályára sem tudtak kimenni a szakadó esőtől
– mondta két hete Eiszrich László, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója a reptér oldalán megjelent közleményben. Hozzátette: a legfontosabb, hogy még a nagy nyári utazási csúcsidőszak kezdete, vagyis június vége előtt visszaadják a pályát a forgalomnak, hiszen így sokkal zökkenőmentesebb lesz a repülőtér üzemeltetése. Ez sajnos nem sikerült, szerda este a 2-es futópálya nem üzemelt.
Ez azért jelentett problémát, mert a tavaly felújított 1-es pálya meghibásodott: a futópálya betonszerkezete egy ponton meglazult, az elváló betondarab pedig kilyukasztotta a Wizz Air Stockholmból érkező gépének kerekét, írtuk szerda este. Ezért az 1-es pályát le kellett zárni, a 2-es pedig még nem volt megnyitva – így teljesen leállt a reptér.
Szerda este a reptér kommunikációs szempontból sem állt a helyzet magaslatán:
Teljes káosz a budapesti reptéren. Minden járatot töröltek, semmi tájékoztatás, az indulási pultok nem működnek, az emberek nem tudják indul-e a járatuk, vagy sem. A Twitterről kell megtudni, hogy a kifutópálya megsérült
– panaszkodott a Twitteren Shaun Walker, a Guardian tudósítója.
A várakozásra kényszerült, úti céljuktól 300 kilométerre szállított, bizonytalanságban hagyott utasok panaszairól egy másik cikkben számoltunk be.
A reptéri felújítás befejezésének időpontja, a pályahiba és panaszra okot adó kommunikáció miatt megkerestük a Budapest Airportot.
Várhatóan ma adják át a 2-es számú futópályát, aminek a fejlesztési munkái hatnapos csúszást szenvedtek a májusi nagy esőzések miatt, mondta lapunknak Kurucz László, a Budapest Airport helyettes szóvivője. Elmondta azt is, hogy a szerdán megsérült 1-es futópályát tavaly és tavalyelőtt újították fel a pálya délkeleti végén és közepén, mintegy két kilométer hosszan. Azt, hogy miért sérült meg a pálya felülete, egy szakértői vizsgálat fogja kideríteni.
Arra, hogy sokan nem tartották megfelelőnek a szerdai pályabezárás alatt és után a reptér kommunikációját, Kurucz azt mondta, hogy a Facebookon és a reptér weboldalán kiírták az információkat a repülőtér üzemelésével kapcsolatban, amiket 10 percenként bemondtak a reptér területén is. Hozzátette: az adott járatról nem a reptér, hanem az adott légitársaság tudja ilyen esetekben, hogy mennyit késik az indulás, vagy törlik-e a járatot, ezek az információk sokszor a Budapest Airporthoz is késve jutottak el. Ennek ellenére maximálisan megértik az utasok helyzetét, amikor bizonytalan a gépük indulása, és nagyon sajnálják, hogy a tegnap esti másfél órás reptérzár miatt sokan csak késve tudtak felszállni. Amikor a repülőtér tudomására jutott, hogy a korfui járat utasai itt ragadtak, takarókat és vizet adtak nekik az éjszaka folyamán, tudomásuk szerint a földi kiszolgáló cég pedig ételre és italra beváltható vouchereket osztott ki.