Tizenhét kisvasútvonalat felújítanak, de Orbán kedvence nincs köztük
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor: Sok baj van még a gyermekvédelmi intézményekben
- Magyarország nagy részére kiadták a figyelmeztetést
- Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD üzemben
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
A kormány a múlt héten döntött a kisvasútfejlesztési program II. üteméről, melynek keretei között a következő 3 évben 12,6 milliárd forint áll rendelkezésre 18 kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására, közölte Révész Máriusz az MTI-vel. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a Kormányzati Tájékoztatási Központon keresztül, több keddi hírre reagálva ismertette a részleteket.
Az érintett vasútvonalak:
- Felsőtárkányi Állami Erdei vasút,
- Mátravasút, Szilvásvárad Állami Erdei Vasút,
- Gemenci állami Erdei Vasút,
- Kaszói Állami Erdei Vasút,
- Almamelléki Állami Erdei Vasút,
- Lillafüredi Állami Erdei Vasút,
- Hortobágy-Halastavi Kisvasút,
- Tiszakécskei kisvasút,
- Nyíregyháza-Sóstó vonal felújításának tervezése,
- Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány szintjén,
- Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút,
- Csömödér Állami Erdei Vasút,
- Pálházi Állami Erdei Vasút,
- Királyréti Állami Erdei Vasút,
- Balatonfenyvesi kisvasút,
- Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút,
- Börzsöny Kisvasút (Szob-Márianosztra).
A döntés szinte valamennyi hazai kisvasutat érinti, de a 2. ütemben nem szerepel a Vál-völgyi kisvasút! Így egyértelmű, hogy az előterjesztésben szereplő 12,6 milliárd forintból egyetlen forint sem megy erre a vonalra
– írta Révész Máriusz, aki szerint a program azért szükséges, mert több kisvasút az elmúlt években rendkívüli módon elhasználódott.
A balesetveszély miatt a felújításuk sürgető, mert állapotuk miatt több vonalszakasz a bezárásközeli állapotba került.
A kormánybiztos azt is közölte, a kormány elkötelezett a természetjárás feltételeinek javításában, mert „közös érdek, hogy Magyarországon többen túrázzanak, többen aktívabban és egészségesebben töltsék a szabadidejüket természetben”. A kormány ezért folyamatosan támogatja a természetjáráshoz kapcsolódó turisztikai attrakciók, turistaházak, kilátók, turistautak, vízitúra megállók, kisvasutak rendbe tételét és megújítását.
A napokban felmerült a sajtóban, hogy újabb forrást biztosít a kormány arra, hogy Orbán Viktor korábbi „fenyegetésének” engedve tovább építsék, így meghosszabbítsák Bicskéig a vál-völgyi vonalat. Noha a mostani kormánydöntések nem ezt szolgálják, a borítékolhatóan veszteséges beruházás korántsem kizárt. A nyilatkozatok, tervek, pletykák alapján eddig annyit tudhattunk, hogy a jelenleg Felcsút és Alcsútdoboz között néhány kilométeren közlekedő vasutat Bicske és Lovasberény irányába bővíthetik, legutóbb konkrétumként az hangzott el, hogy megszületett a döntés arról: Vértesacsa felé meghosszabbítják a vonalat.