Bizarr utasmentés, bemutatja: a MÁV

2019.07.24. 17:45 Módosítva: 2019.07.24. 17:56

Hegyeshalom előtt, reggel 9:28-kor balesetezett a Railjet. 14:22-kor még mindig itt vagyunk (7:40-kor indult a Keletiből)

– írta olvasónk a vágányokról.

Szépen, pontokba szedve le is írta, mi történt velük ezalatt:

  1. Helyreállítják a vezetéket, a vonat nem sérült, helyszínelés után megyünk tovább.
  2. Nem jó a vonat.
  3. Küldenek Mosonmagyaróvárról 3 buszt.
  4. Nem küldenek.
  5. Egy másik mozdonyt küldenek, az behúz minket Hegyeshalomra, itt mozdonycsere.
  6. Nem tudták rácsatlakoztatni a Railjet-mozdonyt. :(
  7. Szóval mivel időközben oké lett a felsővezeték, létrákon átszálltunk a 4 órával későbbi vonatra, ezt örökíti meg a videó.
Utasmentés MÁV-módra

Tájékoztatás nulla, kaja, pia semmi – tette hozzá.

Keressük a MÁV-ot, hogy ilyen esetekben előírás szerint mennyi idő alatt kell a pótlást megszervezni, hogy kell tájékoztatni az utasokat, és kell-e adni vizet vagy valamilyen ételt, ha hosszabb időt kell várni.

Frissítés a MÁV-tól: volt tájékoztatás és víz is

Szerdán 9:29-kor Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között a Budapest-Keleti pályaudvarról Bécs felé haladó RJ 60-as számú nemzetközi vonat vasúti átjárónál személygépkocsival ütközött. A fénysorompó jól működött, tilos jelzést adott a közút felé. A vonaton senki nem sérült meg. A helyszínelés ideje alatt a vonatok nem közlekedhettek. Az utasokat Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között pótlóbuszok szállították. Annyi pótlóbuszt tudott forgalomba állítani a MÁV-START, amennyit a környékbeli busztársaságok biztosítani tudtak.

A hegyeshalmi vonalon, a szerda reggeli baleset miatt rendkívüli helyzet alakult ki, amiről a vasúttársaság az utasokat tájékoztatta. Egyrészt az állomási vizuális berendezések és hangosbemondók segítségével, másrészt a vonatokon a fedélzeten a jegyvizsgáló kollégáink közreműködésével. A MÁVINFORM, a MÁV honlapján és a MÁVINFORM közösségi oldalán tájékoztatta az utasokat és az érdeklődőket folyamatosan, a közlekedési helyzetképnek megfelelő frissítésekkel. 

A vonalon 12:30-kor indulhatott el a vonatközlekedés, akkor is csak egy pályán, mert a balesetben  a felsővezeték és több alkatrésze is megrongálódott, helyre kellett állítani. Közben a hatósági intézkedések és helyszínelések is zajlottak. A railjet utasait a katasztrófavédelmi szakemberek egy másik vonatra szállították át, amint a biztonsági feltételek megteremtődtek.

Ilyen esetben a vasúttársaság is elszenvedője az eseménynek, a vonatközlekedést csak a biztonsági és hatósági szervek hozzájárulása után és a megszabott feltételekkel, korlátozásokkal szervezheti és bonyolíthatja le a megfelelő időkorlátokkal. A vasúttársaság ennek figyelembe vételével tudta megszervezni a közlekedést, a lehetőségekhez képest. Vizet is osztottak a nemzetközi vonaton, amelyen az utasok hosszú várakozásra kényszerültek.  

A helyszínelést és a műszaki mentést 16:10-kor fejezték be, akkortól feloldották a korlátozásokat. Az esemény és a vonat feltorlódások miatt jelentős késések, zsúfoltságok  alakultak ki. Az érintett utasok a MÁV-START ügyfélszolgálatához fordulhatnak a kártérítések ügyében, amelyet az alábbi linken ismertetettek szerint vizsgálnak meg.