Tarlós álma, ami 13 év alatt se teljesült
További Belföld cikkek
- Dúró Dórát indítja a Mi Hazánk a tolnai időközi választáson
- Terjed a madárinfluenza, újabb vármegyében jelent meg a kór
- Orbán Viktor: a zöld átmenet folyamatában nem áldozhatjuk fel az iparunkat vagy a mezőgazdaságunkat
- Kamionnal karambolozott egy kisbusz, lezárták a 31-es főút egyik szakaszát
- Gázolt a vonat Győrnél, késő este állhat helyre a menetrend
Két dolgot nagyon rossznak tartok, az egyik, hogy nem egységes a parkolási rendszer Budapesten. Az egységesítés nem azt jelentené, hogy mindenhol ugyanannyi parkolási díjat kellene fizetni, hanem, hogy egységes logikája legyen a parkolásnak. A másik komoly hibának tartom, hogy egyáltalán nem lehet parkolási díjban gondolkodni, ahol a szolgáltatás színvonalán nem javítanak. A fővárosnak talán vagy két őrzött P+R parkolója van, tehát parkolókat kell építeni, övezeteket kell előállítani.
– mondta 2006-ban Tarlós az önkormányzati választások előtt, amit végül csak négy évvel később, 2010-ben sikerült megnyernie. Nem sokáig dédelgethette terveit, Rogán Antal és az akkor még országgyűlési képviselő fideszes kerületi polgármesterek 2011-ben kicsavarták a kezéből a parkolást, majd az idegenforgalmiadó-bevételt.
Tarlós azonban nem adta fel: 2012-ben a kormánynak tett több mint 20, a BKV pénzügyi helyzetét rendező javaslatai között felvetette egy egységes parkolási rendszer kiépítését. Akkor jött be az új gondolat: a parkolásból befolyó bevételt a tömegközlekedésre kellene fordítani.
Orbán Viktor és a kormány azonban nem tett a kedvére. A kérdés idén merült fel újra, amikor Tarlós egy interjúban azt nyilatkozta:
Ez az egy olyan kérésem volt mindenesetre, amelyet a miniszterelnök nem tudott teljesíteni.
Idén áprilisban leporolta a témát: egy interjúban közölte, hogy a parkolási rendszert egységesítené, mert azt a díjat, amit 23-féleképpen be lehet szedni, egyféleképpen is be lehet szedni: az ő rendszerében a főváros szedné be a díjakat, és a pénzből részesülnének a kerületek, de nagyobb része a közösségi közlekedés büdzséjébe kerülne.
Az elképzelés a választások közeledtével kedvezményekkel puhult, legutóbb már ezt nyilatkozta:
Határozott álláspontom, hogy akik az első húsz percben visszaülnek az autójukba, azok kapják vissza a befizetett díjat, és azt sem tartom ördögtől való gondolatnak, hogy csak a kerületen kívül lakók járművei után kelljen fizetni. Arról sem akarok lemondani, hogy legalább az elszámolás legyen fővárosi szinten egységes.