Összeomlott két órára a MÁV jegyvásárlási rendszere
A Mávinform reggel 8:41-kor közölte, hogy műszaki hálózati hiba, az adatbázist kezelő rendszer leállása miatt
jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból.
A közlemény szerint a vonatokon az utasok pótdíjmentesen vehetik meg menetjegyüket. A MÁV mobilalkalmazás segítségével is lehet jegyet vásárolni, azt okostelefonon lehet bemutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak.
Frissítés: A Mávinform újabb közleménye szerint negyed 11-re elhárították a hibát, így ismét működnek a jegyautomaták és az internetes vásárlás. Arról nem szól a közlemény, hogy mivel kárpótolják azokat az utasokat, akik a közel két órás technikai hiba miatt nem tudták átvenni korábban megvásárolt jegyeiket, és újat kellett vegyenek.
Frissítés 2: A Mávinform kibővítette közleményét, eszerint
a vasúttársaság nem bírságolja meg azokat az utasokat, akik a műszaki hiba miatt nem tudtak érvényes jeggyel utazni.
Amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek egyikére.
Hétfőn írtuk meg, hogy olyan mértékű a munkaerőhiány a MÁV-nál, hogy a Keleti pályaudvaron vasárnap este nem voltak nyitva a pénztárak, mert az egyetlen éjszakás dolgozó lebetegedett.