A Telekom megkérte a ferencvárosi ellenzéki jelöltet, ne használja hirdetéseiben a magentát
További Belföld cikkek
A politikai kampányokban szokatlan kéréssel fordult a Telekom kedden Baranyi Krisztinához, a IX. kerület ellenzéki polgármesterjelöltjéhez. Kutas István, a távközlési vállalat kommunikációs igazgatója konkrétan a magenta szín kampányanyagokon való használatát kifogásolta; levelében – melyet a jelölt azon melegében meg is osztott Facebook-oldalán – azt írta:
Mi a Telekomnál szeretjük a magenta színt, ezzel különböztetjük meg magunkat a versenytársainktól. Van magenta pólónk, cipőnk és minden reklámunk és boltunk magentában úszik. Örülünk, hogy Önnek is tetszik ez a szín, de szerintünk sok kedves ügyfelünk számára megtévesztő lehet, ha Ön is ezt használja a hirdetéseiben. Tudjuk, hogy markáns és jó szín, de kérjük váltson egy másik árnyalatra.
Baranyi – aki az augusztusi előválasztáson diadalmaskodva lett Bácskai János polgármester kihívója – posztjában rögtön válaszolt is a Telekomnak, melynek kérését érezhetően poénra vette:
- Én is szeretem a magenta színt.
- Ezzel különböztetem meg magam a politikai versenytársaimtól.
- Van magenta cipőm, dzsekim, zászlóm, matricám, és minden kampányanyagom magentában úszik.
- Örülök, hogy a Telekomnak is tetszik ez a szín, és velem együtt azt gondolja, hogy ez a markáns és jó szín alkalmas a figyelemfelkeltésre.
- Sok kedves választó számára megtévesztő lehetne, hogy a Magyar Telekom is ugyanazt a színt használja, amit én, ha indulna a választáson.
- Mivel azonban a Magyar Telekom nem indul a választáson, én nem kérem őket, hogy váltsanak másik színre, cserébe ígérem, hogy nem fogok internet-előfizetést és telefonokat árulni.
A cég anyavállalata, a Deutche Telekom egyébként évekkel ezelőtt levédette a magenta színt az amerikai szabadalmi hivatalnál, de a tiltás csak a konkurens telefontársaságok hirdetéseire vonatkozik.
Frissítés: A Telekom szerint csak kedves kérést intéztek
Baranyi bejegyzését követően megkerestük a Telekomot is, a cég megerősítette a levél tényét, de hangsúlyozta, hogy
Nem jogi felszólítást küldtünk, hanem egy kedves levelet és nem hivatkoztunk semmilyen hátrányra, kárra vagy hatóságra.
És bár "az mindig benne van a pakliban", hogy egy ilyen levél kapásból nyilvánosságra fog kerülni,
jobb lett volna egy személyes beszélgetés vagy e-mail váltás során tisztázni a kérdést.