A budapestiek többsége nem akarja a Liget-projektet
További Belföld cikkek
- Magyar Péter már péntek este feltűnt a közmédia székházánál
- Többnapos gyertyagyújtással emlékezik testvére Karsai Dánielre
- Magyar katonák segítségét kérték gyermek mentéséhez Bosznia-Hercegovinában
- Rámosolygott valakire a szerencse, telitalálat volt az Eurojackpoton
- Kihallgatták Dudás Miklós apjának bántalmazóit, a kómában fekvő férfit okolták
A fővárosi lakosok 62 százaléka szerint le kéne kellene állítani a Liget-projektet, és közparkként használni a Városligetet – derül ki a Závecz Research a 24.hu megbízásából készített felméréséből.
A Városliget felújítása és beépítése egy rendkívül megosztó ügy, és láthatóan erősen politikai hangvételű kérdéssé vált. A 24.hu felmérése is megmutatja ezt, hiszen a megkérdezettek közül az ellenzéki szavazók 89 százaléka, míg a kormánypárti szavazók mindössze 26 százaléka ellenzi a projektet.
A teljes budapesti lakosságot tekintve pusztán 32 százalék támogatja a projektet. A fiatalok a leginkább elutasítóak ezzel kapcsolatban, a 18 és 39 év közöttieknek csak a 28 százaléka ért egyet a beruházással. Még ennél is nagyobb az elutasítás a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében: 68 százalékuk állítaná le a projektet. Eltérő a támogatottság a Duna két partján is. A budai oldalon 38, míg a pesti oldalon 31 százalékban támogatják a beruházást.
A Liget-projekttel korábban több cikkünkben is foglalkoztunk. A múzeumi negyed ötletével még Szőcs Géza állt elő 2011-ben, akkor 20 milliárdra becsülve annak költségeit. A következő évben már 50-60 milliárdos költségekről beszéltek a Szépművészeti és az MNG összevonása, új néprajzi, építészeti és fotómúzeum, valamint a Zene Háza kapcsán. 2013-ban elkészültek az első látványtervek is, ekkor 120 milliárd forintnál járt a költségvetés. 2014-ben ez tovább emelkedett 150 milliárdra, majd 2015-ben megakadályozták, hogy népszavazás legyen a fejlesztésről.
2016-ban kezdődtek el az építkezések és fakivágások, ekkor történt több incidens is a biztonsági szolgálat és a tiltakozók között. Azóta új helyszínt kerestek a Közlekedési Múzeumnak, lebontották a Pecsát, elkezdték alapozni a Néprajzi Múzeumot, aminek a tervei díjat nyertek, a bíróság pedig több engedélyt visszavont.