Máris méri a hírhedt kutatóintézet, hogy mit ronthatott el a Fidesz a kampányban
A választások tanulságát méri egy telefonos kutatásban a híres-hírhedt Amygdala közvélemény-kutató intézet. A cégről többször is írtunk már, hivatalosan nem lehet róluk sokat tudni, de valószínűleg a Fidesz környékéről induló megbízásaik lehetnek, ők csinálták például az egyes ellenzéki jelölteket besározó hívásokat, szakszóval a push-pollokat a kampányban.
A lapunkhoz eljutott hangfelvétel szerint a kötelező kérdések mellett (kire szavazott az ember és hasonlók) jönnek az olyan kérdések, amik a Fidesznek érdekesek lehetnek a tanulságok leszűrésében.
Például rákérdeznek, hogy ha Orbán Viktor kampányolt volna Tarlós Istvánnal, akkor hogy döntött volna a szavazó. Mint ahogy arra is, hogy a vokssal egy jelöltről,
vagy inkább a kormányról mond-e véleményt valaki.
Válaszolni kell arra is, hogy mennyire volt fontosak a szavazásnál az olyan tényezők, mint
- korrupciós ügyek,
- fideszes botrányok,
- Budapest és a kormány viszonya
Természetesen nem maradhatott ki a Borkai-ügy, erről megkérdezték, hogy
tud-e róla az ember, illetve
le kellett volna-e mondania a politikusnak.
A csaknem tízperces kérdezésben ezek mellett főként azt mérik, hogy mennyire volt erős, illetve hatékony Tarlós és Karácsony kampánya, például mit látott az ember a kampányolásukból, milyen reklámokkal találkozott a választó, kapott-e levelet, telefont, emailt Tarlóstól vagy Karácsonytól, internetes, facebookos hirdetést látott-e Tarlóstól vagy Karácsonytól.
Azt is megkérdezik, hogy honnan tájékozódik valaki: tévé, rádió, internet, írott sajtó, illetve milyen rendszerességgel használ Facebookot.