Vitézy Dávid védelmébe vette az elektromos rollereket
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
Nem érzem jogosnak a rollerekkel szemben kialakuló panaszkultúrát: persze, zavaró egy-egy járda közepén hagyott roller, na de vegyük már észre, hogy a járda mellett vagy néha a kellős közepén többtonnás fémdobozok állnak, amit jószerivel ugyanúgy egy ember használ. Lássuk a fától az erdőt!
– mondta a Napinak adott interjújában Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum igazgatója, a BKK egykori vezére.
Vitézy szerint amúgy is lehetne szabályozni a rollerkérdést. Lisszabont hozta fel példának: „A rollercégek számára elő lehet írni, hogy a bérlés kezdete és vége csak a sarkonként kijelölt virtuális állomásokon lehetséges, és egyből megszűnik a szanaszét elszórt eszközök problémája.”
Vitézy szerint ha a városok felnőnek az új technológiák szabályozásához, a könnyen megosztható, olcsó elektromos eszközök segíthetnek a fenntartható közlekedési rendszer elérésében, szerinte egyáltalán nem menő utálni ezeket és leköpködni vagy Dunába dobálni a rollereket.
Korábban megbüntették az Index újságíróit egy ártatlan videóért, amiben kerékpárúton próbáltuk ki az elektromos rollert, a rendőrség szerint az ugyanis segédmotornak számít, és az autók között kell vele menni. Ki is próbáltuk, hogy milyen szabálykövetően közlekedni: nem veszélytelen.
Módosulhat a KRESZ is az elektromos rollerek miatt, erről itt írtunk bővebben.
Németországban egyébként az elektromos rollereket motoros járműnek tekintik, ezért az idei Oktoberfesten több mint négyszáz embert kapcsoltak le ittas elektromosroller-vezetés miatt. Az e-rollerek megszaporodó száma az egyik legsúlyosabb közlekedési problémává fajult több nagyvárosban is, pedig észszerű szabályozás mellett az autózás káros hatásait is enyhíthetné. Igaz, egyes tanulmányok szerint az e-rolleresek gyaloglásról, kerékpárról és tömegközlekedésről váltanak át rollerre, nem pedig autóról.