További Belföld cikkek
- Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD üzemben
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
Cikkünket frissítjük!
Tele az ország autóbalesetekkel, és a havazás miatt a MÁV vonalain is erős késések alakultak ki, akad olyan vonal, ahol akár 80 perces csúszással futnak be a vonatok. A tömegközlekedés is küzd az időjárással.
- A BKK Info tájékoztatása szerint nem jár az M1-es metró a Vörösmarty tér és a Mexikói út között, a Deák Ferenc tér és a Mexikói út között pótló autóbusszal utazhatnak.
- A 28 és 28A villamosok ritkábban közlekednek a teljes útvonalon.
- Ritkábban közlekedik a 110, 112-es autóbusz, a 21, 21A busz, és a 7E busz.
- A 219-es busz pedig rövidített útvonalon jár.
Korábban számos járaton
- megnövekedett menetidőre kellett számítani: például a 160-as busz teljes vonalán (Békásmegyer, HÉV-állomás – Óbudai rendelőintézet);a 218-as busz teljes vonalán (Solymár, Auchan – Szentlélek tér);a 38-as (József Attila utca – Csepel, Szent Imre tér), a 138-as (Budatétény vasútállomás, Campona – Csepel, Szent Imre tér), a 238-as (József Attila utca – Csepel, Szent Imre tér) és a 38A autóbusz (Lakihegy, Cseresznyés utca – Csepel, Szent Imre tér), a 22-es (Budakeszi, Tesco áruház – Széll Kálmán tér M), a 222-es (Budakeszi, Honfoglalás sétány – Széll Kálmán tér M) és a 22A (Budakeszi, Dózsa György tér – Széll Kálmán tér M) autóbusz teljes vonalain.
- Rosszul lett egy utas a H5-ös HÉV-en, majd életét is vesztette. Az Országos Mentőszolgálat arról tájékoztatta lapunkat, hogy egy férfi életéért hosszan küzdöttek az ott tartózkodók és a mentők, de sajnos nem sikerült újraéleszteni. A Batthyány tér és Aquincum között a HÉV emiatt nem közlekedett, a kimaradt szakaszon pótló autóbusszal utazhattak az érintettek.
- Nem jár az M1-es metró a Vörösmarty tér és a Mexikói út között, a Deák Ferenc tér és a Mexikói út között pótló autóbusszal utazhatnak.
- Részletes és friss információkat a BKK Info oldalán vagy az applikációban találnak.
Az FKF vasárnap 19 órától készül az OMSZ által is bejelentett havazásra, így emelt készültségi fokozat lépett életbe náluk. A sajtóközleményük szerint a cég éjjel 68 munkagéppel folyamatosan síkosságmentesítte a budapesti fő- és közösségi közlekedési útvonalakat, továbbá 4 kisméretű célgéppel a Duna-hidak járdáit, valamint a kapcsolódó kerékpárutakat. Nappal 69 autóval és 216 fő kézi erővel folytatjuk a fő- és közösségi közlekedési útvonalakon, kerékpárutakon, valamint az ingatlanokhoz nem kapcsolódó közjárdákon, közlépcsőkön a hó eltakarítását.
Karácsony Gergely főpolgármester hétfő délelőtti Facebook-bejegyzése szerint az FKF-nek nincs elég embere a feladatra, a 216 helyett úgy 300-400 munkásra lenne szükség az akadálymentes közlekedéshez – erre próbálnak megoldást találni. „Két budai buszvonalon jeleztek elakadást, ezt már megoldották. Az előrejelzések szerint dél körül eláll a havazás Budapesten, így a délutáni csúcsra már a főbb útvonalakat meg lehet tisztítani. A sózás elkezdődött, a latyak letakarítása most még lassítaná a forgalmat, így az csak a délutáni csúcs után, este történik majd” – írja.
A főpolgármester délutáni bejegyzése szerint elsőként a Budapest Esély Kft állományában dolgozó közfoglalkoztatottak 5 brigádját átirányították az FKF-hez hóeltakarítási munkákra. Posztjában kiemeli, hogy krónikus munkaerő-hiánnyal és elöregedett gépparkkal kell dolgozniuk. A hókotrók átlag életkora 14 év, több közülük állandó javításra szorul. Karácsony szerint elfogadhatatlan, hogy a hóesés lebénítsa a várost.
A hóhelyzet miatt úgy döntött Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere, hogy hétfőn nem bírságolják meg a szabálytalanul parkoló járműveket, helyette inkább az utak biztonságával foglalkoznak.
Közben az FKF közzétette az úttisztitás sorrendjét, ami szerint a hídak akadálymentesítésével kezdik a munkát, és a mellékútvonalhálozatok zárják a sort.