Betelt a 4-es metró, új szerelvények kellenek, ha tovább nő az utasforgalom
A 4-es metró utasforgalma az elmúlt öt évben majdnem megduplázódott, és ha ez a trend a jövőben is folytatódik, akkor mindenképp új metrószerelvények beszerzésére lesz szüksége a fővárosnak, hogy ki tudja szolgálni a növekvő igényeket, írja a Világgazdaság.
A Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között közlekedő M4-es metrót a 2014-es átadás után átlagosan 100 ezer ember használta egy munkanapon. Egy évvel később a 160 ezret, 2019 végére pedig már a 190 ezret is elérte az utasszám a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint. A vonalon szolgálatot teljesítő 15 darab Alstom metrószerelvényből a csúcsidőszakban 13 darabot engednek a forgalomba, ami az utasszám további bővülése esetén már kevés lesz.
A BKK SZerint CSÚCSIDŐBEN a KÉT ÉS FÉL PERCES KÖVETÉSI TÁVOLSÁGOT CSAK ÚGY LEHET CSÖKKENTENI, HA TOVÁBBI METRÓSZERELVÉNYEKET ÁLLÍTANAK ÜZEMBE A 4-ES METRÓ VONALÁN.
Bár a 2-es metró vonalán is Alstom típusú szerelvények közlekednek, ezek műszaki tartalma eltér a 4-es metró vonalára vásároltakétól, így ott azokat nem lehet használni.
A BBK tavaly év végén sűrítette a 4-es metró menetrendjét a csúcsidőben, óránként már 24 alkalommal indultak a szerelvények a végállomásról, így csaknem 15 százalékkal több utast tudnak a szerelvények szállítani.