11:00, November 27.
Japán 0
Costa Rica 0
Ahmad bin Ali Stadion E csoport
14:00, November 27.
Belgium 0
Marokkó 0
al-Tumama Stadion F csoport
17:00, November 27.
Horvátország 0
Kanada 0
Kalifa Nemzetközi Stadion F csoport
20:00, November 27.
Spanyolország 0
Németország 0

Betelt a 4-es metró, új szerelvények kellenek, ha tovább nő az utasforgalom

2020.01.02. 14:07 Módosítva: 2020.01.02. 16:03

A 4-es metró utasforgalma az elmúlt öt évben majdnem megduplázódott, és ha ez a trend a jövőben is folytatódik, akkor mindenképp új metrószerelvények beszerzésére lesz szüksége a fővárosnak, hogy ki tudja szolgálni a növekvő igényeket, írja a Világgazdaság.

A Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között közlekedő M4-es metrót a 2014-es átadás után átlagosan 100 ezer ember használta egy munkanapon. Egy évvel később a 160 ezret, 2019 végére pedig már a 190 ezret is elérte az utasszám a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint. A vonalon szolgálatot teljesítő 15 darab Alstom metrószerelvényből a csúcsidőszakban 13 darabot engednek a forgalomba, ami az utasszám további bővülése esetén már kevés lesz.

A BKK SZerint CSÚCSIDŐBEN a KÉT ÉS FÉL PERCES KÖVETÉSI TÁVOLSÁGOT CSAK ÚGY LEHET CSÖKKENTENI, HA TOVÁBBI METRÓSZERELVÉNYEKET ÁLLÍTANAK ÜZEMBE A 4-ES METRÓ VONALÁN.

Bár a 2-es metró vonalán is Alstom típusú szerelvények közlekednek, ezek műszaki tartalma eltér a 4-es metró vonalára vásároltakétól, így ott azokat nem lehet használni.

A BBK tavaly év végén sűrítette a 4-es metró menetrendjét a csúcsidőben, óránként már 24 alkalommal indultak a szerelvények a végállomásról, így csaknem 15 százalékkal több utast tudnak a szerelvények szállítani.



  • Hírek
  • Bankszámla