Kiterjeszti az egész országra a decemberi civil autós akciót a rendőrség
További Belföld cikkek
- Anyát és gyermekét gázolták halálra Pest vármegyében
- Vitézy Dávid „néhány ténnyel” reagált a Budapest Brand 5 év után elbocsátott vezetőjének állításaira
- Megvan, mikor tartják az időközi választást Újpest-Angyalföldön, ahol lemondott a DK-s képviselő
- Bejelentették a béremelést, majd „programozott” elbocsátási hullám kezdődött a Magyar Postánál
- Enyhített a kormány, egy ázsiai országból is érkezhetnek vendégmunkások Magyarországra
Az egész országra kiterjeszti a tavaly decemberben Budapesten elindított civil autós ellenőrzési rendszert a rendőrség, mondta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) balesetmegelőzési osztályának vezetője az M1 aktuális csatornán. Berzai Zsolt alezredes az új ellenőrzési mód kiterjesztését azzal magyarázta, hogy a gépjárműsofőrök kerülik a kihágásokat ha rendőrautót látnak, így civil autókban ülve jobban kiszűrhetők a szabálytalankodók.
Emlékeztetett:
csak a decemberi civil autós ellenőrzések során 240 esetben intézkedtek a rendőrök a fővárosban.
Megírtuk, decemberben kamerákkal felszerelt civil autókból figyelték a rendőrök a szabálytalankodókat. Főként olyan autósokat szűrtek ki, akik buszsávban közlekedtek, áthajtottak a piroson, figyelmen kívül hagyták a kötelező haladási irányt, telefonáltak vezetés közben, vagy éppen engedély nélkül vezettek.
A legnagyobb bírságot, százezer forintot, az a sofőr kapta, aki az autópályán a leállósávban közlekedett
- írtuk a legutóbbi ellenőrzés eredményeiről beszámoló rendőrségi hírben, melyre reagálva több olvasónk is magára ismert, vitatva a rendőrségi eljárás jogosságát.
Ezzel szemben Bernai Zsolt a mostani, újabb akció indoklásaként az eddigi tapasztalatok alapján a gyakori problémák között említette, hogy az autósok
- szabálytalanul veszik igénybe a buszsávot,
- áthajtanak a piros jelzésen,
- megszegik a kötelező haladási irányt, és
- ha az autópályán a forgalom feltorlódik, előszeretettel közlekednek a leállósávban.
Magyarországon nem az a probléma, hogy az autósok nem ismerik a közlekedési szabályokat, hanem a közlekedési morál, a közlekedés többi résztvevőjének tiszteletben tartása, egyenrangúként való elfogadása a gond, legyen az kerékpáros vagy gyalogos, jelentette ki, megjegyezve, hogy ezen változtatni kellene, mert ahol nincs közlekedési kultúra, ott közlekedési biztonságról sem lehet beszélni.
Arról, hogy a fővárosiak hogyan vezetnek, ha nem látja őket a rendőr, az alábbi videó tanúskodhat: