Új BKK-vezér: Ideje felzárkózni az európai jó példákhoz
További Belföld cikkek
- A falu úttestjén futott a 71 éves ironman, tízezer forintra büntették a rendőrök
- Szijjártó Péter szerint Rogán Antal kitiltása önvédelemre készteti a magyar kormányt
- Bajnai Gordon: Úgy tűnik, döcögni kezdett a NER-es tolvajbanda legújabb akciója
- Súlyos, szexuális jellegű gyermekbántalmazások történhettek egy Pest vármegyei iskolában
- Cáfol Lázár János, nincs home office a MÁV-nál
Az már önmagában nagy elismerés, hogy ilyen erős mezőnyben nőként versenyben tudtam maradni, de ez legalább annyira köszönhető egy új, sokkal nyitottabb városvezetői szemléletnek, mint nekem
– írta Varga Ivett arra, mennyire tartja fontosnak, hogy Budapest történetében ő lesz az első női vezetője egy fővárosi közlekedési cégnek.
Egyik legfontosabb ügyként az elektronikus jegyrendszert emelte ki.
Nem titkolt célunk, hogy a jogszabályok adta lehetőségek figyelembevételével saját kézben tartsuk a BKK teljes elektronikus szolgáltatási platformját, ide értve az e-jegyrendszert is. A cégcsoportnál jelenleg számos elektronikus alapú, egyelőre egymástól részben független rendszer működik, ezek integrációjával valós idejű, a közlekedésirányítás és szabályozás területén is versenyképes rendszert hozhatunk létre
– közölte. Emellett folytatni kell a kötöttpályás beruházásokat, a villamos- és trolibuszbeszerzéseket, és legalább ilyen kiemelt feladat a gyalogos- és kerékpárosbarát beavatkozások megvalósítása is, tette hozzá.
Rendszerváltás a BKK-nál?
A BKK elmúlt időszakban elkopott hatásköreivel, például a közútkezelés elvesztésével kapcsolatban megjegyezte, hogy az embereket elsősorban az utak minősége érdekli, nem pedig az, hogy ki és miért nem javította a kátyút. A főváros és az agglomeráció közlekedésszervezését és közlekedési fejlesztéseit komplex rendszerként kell kezelni, ez igaz a stratégiai közútkezelésre is. A lényeg nem feltétlenül és kizárólagosan a szervezeti struktúrán van, hanem azon, hogy az érintett szereplők ezen a területen is közösen dolgozzanak, a felelősségi körök egyértelmű lehatárolásával, írta.
A Vitézy Dávid vezette BFK-val Varga Ivett jó együttműködésre számít:
Vitézy Dáviddal régóta ismerjük egymást, kiváló közlekedési szakembernek tartom, s mint ilyen, ő is a város fejlődését tartja szem előtt. Addig minden rendben lesz, amíg közösen tudunk dolgozni a budapestiekért, és a főváros is megkapja a legfontosabb fejlesztéseihez szükséges forrásokat
– közölte.
Arra a kérdésre, hogy lesz-e rendszerváltás a BKK-ban, Varga Ivett azt válaszolta, hogy a modern, városi közlekedésben a környezettudatos megoldásoknak kell elsőbbséget élvezniük, és ebben legfőbb ideje felzárkózni az európai jó példákhoz. A legújabb kutatások szerint például egy elektromos car-sharing gépjármű akár 12, magántulajdonban lévő személyautót is kiválthat, bár ő inkább az aktív mobilitás (például a kerékpár) híve. Hozzátette: jelenleg 8 milliárd forintot is meghaladó kerékpáros fejlesztés van folyamatban, és hamarosan elindul az EuroVelo hiányzó fővárosi szakaszának előkészítése is. A jelenleg belvárosi autópályáknak tekinthető útszakaszok humanizálását és forgalomcsillapítását is vizsgálják, ennek része a Nagykörút (kerékpáros szempontú) újragondolása is.
Ingyenjegy, dugódíj, hidak
Érdeklődésünkre, hogy mikortól utazhatnak ingyen a 14 év alattiak, csak annyi választ kaptunk, hogy ez a főváros anyagi helyzetétől is függ.
A dugódíj bevezetéséről se tudtunk meg konkrétumot, csak annyit, hogy a BKK számol vele. Mint Varga Ivett írta, a dugódíj bevezetésének még jogszabályi korlátai vannak, de az elkövetkezendő pár évben határozott, érdemi lépéseket kell tenni a nagy környezetterhelést okozó járművek használatával szemben, és a belvárosi autós forgalmat jelentős mértékben vissza kell szorítani. Emellett arról is beszélni kell, hogy a behajtási díj önmagában nem oldaná meg a főváros jelenlegi közlekedési problémáit, ezért komplex intézkedéscsomagra van szükség, hogy a helyzet érdemben javuljon. Ez a fővárosiak és az agglomerációból ingázók közös ügye, ezért a városvezetés, a BKK-val együtt, társadalmi konzultációt tervez a témában, árulta el.
Azt is megkérdeztük, hogy szerinte hogyan szállhatott el így a Lánchíd felújításának ára, és mi lesz a híddal. A válasz szerint kevés az olyan kivitelező cég, ami egy Duna-híd felújítására képes, emellett a piac is nagyon telített munkával, miközben egyre kevesebb jó szakember áll a cégek rendelkezésére. A 18 hónapos közúti zárásra, illetve a 30 hónapos kivitelezési időre vonatkozó korlátozások sem segítették a versenyképes árak kialakítását, ezért egy új tendernél ezekben a kérdésekben és a forrás tekintetében is egyezségre kell jutni a kormánnyal, hangsúlyozta a BKK új vezérigazgatója.
A kérdésre, melyik híd építését támogatná, a Galvanit vagy az Albertfalvait, azt válaszolta:
Mindkét híd szükséges és jelentős hálózati hiányt pótol, így a sorrend megállapításánál az előkészítettség szintjére és a szükséges forrásokra is tekintettel kell majd meghoznia szakmai döntést.