Karácsony: Fürjes és Vitézy téved
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
Tarlós István főpolgármesterként a kerékbilincs alkalmazását nem vezette ki, a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság korábbi igazgatója függesztette fel annak alkalmazását, ahogy ez a FÖRI adataiból is látszik, áll a főpolgármesteri hivatal közleményében, amit válaszul szántak Fürjes Balázs szerdai tweetjére és Vitézy Dávid közösségi posztjára.
Mint arról beszámoltunk, a főváros és agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, valamint a BFK-vezér a kerékbilincs újbóli bevezetésének terve miatt bírálta Karácsonyt.
2016-ban 4536 kerékbilincs, 2017-ben 2963, 2018-ban már csak 84, 2019-ben már csak 3 kerékbilincs felszerelése történt. Arról, hogy 2018-ban mi történt, ami miatt a FÖRI felfüggesztette a kerékbilincselést az előző városvezetést és Tarlós Istvánt kérdezze Vitézy Dávid és Fürjes Balázs, folytatja a közlemény.
A főpolgármesteri hivatal szerint Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár megállapításaival szemben nem igaz, hogy a Tarlós István vezette városvezetés nem alkalmazta a kerékbilincset, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója pedig akkor téved, amikor azt állítja, hogy a FÖRI olyan helyeken kerékbilincsel, ahol ezzel a megbilincselt jármű tovább növeli a forgalmi dugót.
A 2019. november 6-ai igazgatóváltás után a FÖRI új igazgatója, Handl Tamás a kerékbilincs alkalmazásának lehetőségét felülvizsgálta és 2020. január 1-jével engedélyezte a jogszerű és szakszerű felhelyezését. A szabályok szerint a közúti forgalom folyamatosságát, biztonságát vagy a közbiztonságot veszélyeztető jármű esetén tilos kerékbilincset felhelyezni, a rendészek ennek megfelelően járnak el, tették hozzá a sajtóközleményben.
Olyan esetekben alkalmaz kerékbilincset a FÖRI, amikor a közterületen szabálytalanul elhelyezett jármű balesetveszélyt nem jelent és a forgalmat nem akadályozza, pl. zöldterületen, zöldfelületen, melyeken a közlekedési szabályok betartására kiemelt figyelmet fordít a jelenlegi városvezetés a FÖRI-vel együttműködésben, zárul a közlemény.
A kerékbilincselés használata a fővárosi költségvetési tervben szerepel:
"A FÖRI ÁLTAL ELLÁTOTT KERÉKBILINCSELÉSI TEVÉKENYSÉG ISMÉTELT BEVEZETÉSE ÉVES SZINTEN 15 MILLIÓ FT ÖSSZEGBEN EMELI A BEVÉTELI TERVET"
A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság az utóbbi időben szinte alig kerékbilincselt, sokkal inkább ment az elszállítás. Tarlós István, korábbi főpolgármester egyébként 2017-ben úgy fogalmazott: "Személyes véleményem, hogy a kerékbilincset baromságnak tartom".
(Borítókép: Aradi László / Index)