Kecskeként ugrál néha a felújított metró Újpesten
További Belföld cikkek
- A Coca-Colának is gyárt alumínium dobozokat a Makón épülő kínai üzem
- Nem gyilkolt, nyomokat tüntetett el az emberölés miatt körözött 16 éves nyíregyházi lány
- Rubik Ernő első bevételéből olyan autót vett, amelyhez ötven év után is kötődik
- Magyar Péter: Vogel Evelin nyakláncának a medáljában volt a lehallgatótechnika
- A havas tájakon kemény mínuszokra ébredhetünk
Több olvasónk is jelentkezett, hogy érdekes jelenséget tapasztalt a 3-as metró felújított szakaszán, főleg a Gyöngyösi utca környékén:
A szuper új szerelvények időnként kecske módjára ugrálnak jobbra-balra menet közben? Napi szinten használom a vonalat, nem minden esetben észlelhető a jelenség, de néha olyan erős, hogy alig bírok a lábamon állni.
– írta le plasztikusan tapasztalatait egyikük.
Egy másik olvasó így számolt be az utazási tapasztalatairól:
Voltam az újpesti végállomáson, és visszafelé egészen súlyos volt megtapasztalni, mennyire durván dülöngél és ráz (mechanikailag) a 3-as metró. Ez a felújított szakasz az új orosz kocsikkal, valahol a szerelvény közepénél voltam. A Gyöngyösi u -Forgách u megállók között volt a legkeményebb, és ha jól emlékszem, a Göncz Árpád városközpontig végig észlelhető volt.
Utánakérdeztem metrós dolgozóknál, és többen – névtelenséget kérve –, megerősítették, hogy a régi kocsikról megmaradt AVR visszatérő hibája miatt van az esetenkénti rángatózás. (AVR: Automatikus Vezérlő Rendszer - ez az egyetlen elem, amit nem cseréltek le korszerűbb verzióra sem a szerelvények sem az alagút felújításakor, mert nem fért volna a keretbe)
A felújított orosz szerelvények nagy részén előfordul, ilyenkor összevissza rángat, fékezget, aztán állítgatják, megjavul egy darabig, de megint előjön. Volt szoftverfrissítés is, de nem vált be, mondták.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke, a BKK igazgatóságának tagja elmondta: már korábban lehetett sejteni, hogy hogy a felújított szerelvények korszerű fődarabjai és a régi AVR nem fog tökéletesen együttműködni. Közölte, hogy ha a metróvezető áttér kézi irányításra, akkor tudomása szerint ilyen probléma nem fordul elő.
Megkerestük a BKV-t is az ügyben, hogy a cég vagy az orosz gyártó mit tesz a jelenség megszüntetése érdekében, ám a BKV egy hete nem válaszol érdeklődésünkre.
A felújított orosz metrók működése nem tűnik diadalmenetnek. Nemrég komoly rozsdásodási problémák adódtak a néhány éves szerelvényeken. 2017-ben ajtóhibák miatt kényszerült súlyos lépésre a közlekedési hatóság: valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonták a forgalomból.
A budapesti 3-as metró negyvenéves orosz szerelvényeivel 2017 előtt több probléma is volt: rendszeresen füstöltek, vészesen elkoptak a főbb alkatrészek, az egyik kocsi egyszer totálisan ki is égett. Ezért a főváros le akarta cserélni a kocsikat, de mint kiderült, csak a felújításukra van pénz. A 222 metrókocsi felújítására kiírt tendert gyártójuk, a Metrovagonmas nyerte el, 69 milliárd forintos ajánlatával.