Pedagógus-szakszervezetek: A koronavírus miatt sincs itt az ideje az új NAT bevezetésének
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Az új Nemzeti alaptanterv (NAT) szeptemberi bevezetésének és a szakképzésben zajló jelentős átalakításoknak is a felfüggesztését kéri közösen a Pedagógus Szakszervezet (PSZ), a Civil Közoktatási Platform (CKP) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ).
A három szervezet a köznevelés-közoktatás területén a koronavírus miatt kialakult rendkívüli helyzetre hivatkozva írt közös nyílt levelét Orbán Viktornak, Kásler Miklósnak, Palkovics Lászlónak és Gulyás Gergelynek is elküldte. Ebben arról írnak, hogy tapasztalataik szerint most,
a rendkívüli helyzetben a szakszervezetek észrevételeit, javaslatait a járvány előtti időszakhoz képest nagyobb arányban vették figyelembe az oktatás irányítói.
A járványhelyzet miatt a levélben a szakszervezetek azt kérik a döntéshozóktól, hogy egyelőre tegyék félre veszélyhelyzethez nem szorosan kapcsolódó vitás ügyeket. Ehelyett szerintük inkább két aktuális problémára:
- a tankönyvrendelésre
- és az érettségi illetve a szakmai vizsgák ügyére kellene koncentrálni.
A tankönyvrendelések ezekben a hetekben lennének aktuálisak, de mivel az új NAT-hoz való új tankönyvek még nem készültek el, azokat a PSZ, a CKP és a PDSZ közös állásfoglalása szerint „látatlanban kellene megrendelni, és ez már önmagában egy olyan feszültségpont, melyet egyetlen intézkedéssel, az alaptanterv bevezetésének elhalasztásával lehetne enyhíteni”.
Az érettségi és szakmai vizsgák kapcsán pedig arra hívták fel a döntéshozók figyelmét, „fogy az idő”, hiszen a vizsgázókat minél előbb tájékoztatni kellene arról, hogyan vizsgázhatnak majd. Arra kérik a nyílt levél címzettjeit, hogy „az alternatív vizsgaidőpontok meghatározásába, a vizsgák esetleges újszerű lebonyolításának kidolgozásába feltétlenül vonják be a szakmai és érdekvédelmi szervezeteket és a diákság képviselőit”.
A nyílt levélhez a PSZ-en, a CKP-n és a PDSZ-en kívül az alábbi szakmai szervezetek csatlakoztak:
- Agóra Oktatási Kerekasztal
- Akadémia Határok Nélkül
- Alapítványi és Magániskolák Egyesülete
- Alternatív Diákközpontú Oktatásért Mozgalom (ADOM)Civil Kollégium Alapítvány
- Csak Együtt Van Esély - szülői érdekvédelmi csoport az SNI-s gyermekekért
- Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA)
- Diákszolidaritás Akció
- Hálózat a Tanszabadságért
- Hívatlanul Hálózat
- Igazgyöngy Alapítvány
- Keresztény Pedagógus Társaság
- Keresztény Pedagógusok Szakszervezete
- Könyvtárostanárok Egyesülete
- Magyar Környezeti Nevelési Egyesület
- Magyar Pedagógiai Társaság
- Magyartanárok Egyesülete
- Oktatási Vezetők Szakszervezete
- Osztályfőnökök Országos Egyesülete (OFOE)
- Szülői Hang Közösség
- Szülői Összefogás Gyermekeink Jövőjéért
- Tanítanék Mozgalom
- Tankönyvesek Országos Szövetsége (TANOSZ)
- Történelemtanárok Egylete
(Borítókép: Pedagógusok ismerkednek Google Tanterem programmal 2020. március 17-én. Fotó:MTI/Rosta Tibor)
Vannak, akiknek már nincsenek kérdéseik,
És vannak, akik az Indexet olvassák!
Támogasd te is a független újságírást,
hogy ebben a nehéz helyzetben is tovább dolgozhassunk!
Kattints ide!