A kiszsidányi Chernel-forrástól indul hódító útjára az új Bambi
További Belföld cikkek
- Nem gyilkolt, nyomokat tüntetett el az emberölés miatt körözött 16 éves nyíregyházi lány
- Rubik Ernő első bevételéből olyan autót vett, amelyhez ötven év után is kötődik
- Magyar Péter: Vogel Evelin nyakláncának a medáljában volt a lehallgatótechnika
- A havas tájakon kemény mínuszokra ébredhetünk
- Kigyulladt egy raktár a IV. kerületben, a tűzoltók megfékezték a lángokat
– Négyéves kutató-fejlesztő munka és a rebrandingnek nevezett marketingtevékenység után most indul második, reméljük, hódító útjára a Bambi, amely első életét 1947 és 1970 között élte gyakorlatilag az egyetlen magyar üdítőitalként – avatott be Dorogi Éva, az Art Market Zrt. ügyvezetője az ikonikus nevet viselő termék újjászületésének körülményeibe. – Régóta a családunk tulajdonában van a kiszsidányi – Kőszeg és Horvátzsidány között a földből feltörő – Chernel-forrás, amelynek kristálytiszta vize közvetlenül az Alpokból érkezik, és úgy gondoltuk, erre a különleges forrásvízre alapozva belefoghatunk az üdítőital-gyártásba.
A forrás egyébként Chernel (ejtsd: sernel) István világhírű kőszegi ornitológusról kapta a nevét.
Dorogiék négy éve részben hitelből vásárolták meg a céget, ez ekkor vette fel az Art Water Kft. nevet. Még ebben az évben indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi-projekt is.
A hibrid gyártósor 840 millió forintos – jórészt hitelből, kisebb százalékban saját forrásból – megvalósított beruházással és 380 millió forintos európai uniós és hazai támogatással épült. Az óránkét tízezer palack kapacitású új gyártósor üveges, PET-palackos, újrahasznosított PLA-palackos szénsavas és szénsavmentes italok palackozására is alkalmas.
A régi Bambi-életérzést megtartva, de teljesen új beltartalommal és technológiával rukkolunk ki – folytatta az ügyvezető. Fermentált üdítőről beszélünk, nyolc napig érleljük, és száz százalékban természetes anyagokat tartalmaz. Az alapot az Alpokból származó forrásvíz biztosítja. Ügyelünk a fermentálási technikára, nyolcnapos fermentálással készül el az alaplé. Annak idején, a hatvanas években – én is csak a szóbeszédből értesültem erről – azt terjesztették, hogy a Bambi kátrányból készül, de ez már akkor sem volt igaz, mert az alapanyaga narancsolaj volt. Aztán ha lejárt a termék szavatossága, akkor valóban kátrányíze volt az italnak. De a mi italunknak a néven és egyes dizájnelemeken kívül semmi köze az ötven éve jobblétre szenderült termékhez. A fermentálást egyébként úgy kell elképzelni, mint a sör vagy a bor erjesztését, csak itt nem alkoholos erjedésről beszélünk, hanem egy speciális folyamatról. Hogy el tudja képzelni az olvasó, talán a kovászos uborka receptjéhez áll a legközelebb a miénk.
Az új terméket négyféle ízben dobják piacra, alkoholmentes változatban, de az ízei rímelnek a szeszes italokéra is. A klasszikus citromzamatot a Direct Lemon képviseli, ami klasszikus limonádé. A Cloudy Rhubarb rebarbaraízű, fátyolos megjelenésű ital, savanykás ízével a késő nyár slágere lehet. A narancsital – Twisted Orange – a klasszikus ízt idézi fel, amit sevillai narancsvirág összetevővel bolondítottak meg. Végül a Herby Ginger gyömbér-boróka ízesítésű fermentált soft drink.
Az ügyvezető szerint, az üdítőből közkedvelt partiital válhat.
Az eredeti Bambit kezdetben koronazárral, majd csatosüveg-kiszerelésben forgalmazták, az új az előbbi technológiát alkalmazza, az üdítő felbukkanására eleinte a vendéglátóiparban lehet számítani.
Annyi, meg egy Bambi – ezzel az ősrégi, de a köztudatban ma is létező szlogennel kezdte a termék bemutatását Unger Zsolt prémiummárka-építő, akinek két és fél év munkája van a palackban. A fogyasztási élmény már kikopott az eredeti termék megszüntetése óta eltelt fél évszázadban, a szófordulat azonban gyökeret vert a közbeszédben. Ezért is áll ez az üdítő kupakján. Mi ezzel próbáltuk megfogni a tradíciót, nem ízekkel, hiszen a mai üdítőitalnak, nincs sok köze a régihez, a kommunista romantikához. Kraft üdítőről beszélünk, ami a népszerű kraft sörök alkoholmentes változata. Nem feltétlenül a gyerekekre számítunk fogyasztóként, hanem például olyasvalakire, aki egy bárban ül a pultnál, de nincs kedve meginni egy sört. Ám ha gint vagy vodkát keversz hozzá, nagyszerű koktéllá alakul át.
Az ügyvezető arról is beszélt, hogy egyelőre Magyarországon forgalmazzák a terméket, de reméli, hogy külföldön is „ráharapnak” a különleges ízű, szinte teljesen cukormentes, tehát sportemberek számára is ajánlható italra.
(Borítókép: Bambi)