A dunaharaszti lakosok utazhatnak először egyesített zónabérlettel a fővárosba
További Belföld cikkek
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
- Több autópályán balesetek okoztak torlódást, Budapesten felborult egy autó
- A Bimbó utcai anyagyilkos azt állítja, hogy muszáj volt elkövetnie a gyilkosságot
Magyarország első, szolgáltatótól független helyközi bérletét vezeti be minisztériumi engedéllyel október elsejétől a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a dél-pesti agglomerációban. A közös Dunaharaszti zónabérlettel kiszámíthatóbbá, egyszerűbbé, kényelmesebbé válik a városban és térségében élők napi ingázása - adta hírül a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.
A MÁV-csoport a Volánbusz integrálásával – a MÁV-START-tal és a MÁV-HÉV-vel közösen – a kormányzati szándékoknak megfelelően az összehangolt, hatékony forgalmi irányítás, utastájékoztatás, jegyértékesítési rendszer és menetrend bevezetését tűzte ki célul. Az egységes irányítás megteremtése teszi lehetővé, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás színvonala azzal, hogy forgalom a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.
A jövő közösségi közlekedésében az átjárhatóság lesz az egyik legnagyobb kihívás közlekedésszervezési, gazdasági és tarifa szempontokból is. A MÁV vállalatcsoportba tartozó MÁV-START, MÁV-HÉV és a Volánbusz első lépésként nyáron a Dunakanyarban vezetett be közös napijegyet a MAHART-tal. Információik szerint a kirándulásokhoz biztosított lehetőséggel két hónap alatt több mint kétezren éltek, a napijegy október végéig hétvégente és október 23-án vehető igénybe.
A közösségi közlekedési szolgáltatók közötti együttműködés következő mérföldköveként október elsejétől vásárolható meg a Dunaharasztit és Budapestet összekötő zónabérlet.
A zónabérlet szakít azzal a több évtizedes logikával, hogy bérletet kizárólag egyes szolgáltatók járataira lehet váltani.
Használatával Dunaharasztiból Budapestre bármely közösségi közlekedési szolgáltatást kiválaszthatja az utas éppen aktuális úti céljához vagy az utazás konkrét időpontjához igazodva.
A három szolgáltató járatain felhasználható, 9580 forintba kerülő Dunaharaszti zónabérlet a dél-pesti agglomerációban kiválthatja a különböző útvonalakon közlekedő, más-más településrészeket érintő területen közlekedő járatokra érvényes, 30 napos dolgozóbérleteket.
A Dunaharaszti zónabérletet a bevezetéskor a MÁV mobilalkalmazás új, „Térségi és városi jegyek” menüpontjában, elektronikus bérletigazolványhoz kötve és a vasúttársaság pénztáraiban lehet megvásárolni. A három szolgáltató közel azonos távolságú, jellemzően a főváros közigazgatási határától 10 kilométeres díjövezetbe eső szakaszokat fed le a területen, ezért a 9580 forintos zónabérlet a 10 kilométerre érvényes dolgozóbérlet árának felel meg. Az új termék Budapest-bérlettel a Dunaharasztin megálló vonatokon Soroksártól; a 632-es, 633-as, 654-es, 655-ös, 656-os, 660-as és 661-es Volánbusz-járaton, továbbá a H6-os HÉV-en Milleniumteleptől Dunaharaszti külsőig Budapest-bérlet nélkül is érvényes.
A MÁV-csoport a megrendelő minisztériummal közösen a következő hónapokban értékeli a zónabérlet bevezetésének tapasztalatait. A vasúttársaság megvizsgálja a tanuló zónabérletek bevezetésének és más elővárosi térségben hasonló konstrukció alkalmazásának a lehetőségét is. Az intézkedés a teljes tarifaközösség felé vezető első lépés, a tervek szerint 2022-től egyfajta bérlettel vagy jeggyel lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön.