Közpénzből ment az Alapjogokért Központ plakátkampánya?
További Belföld cikkek
- „A gyermek nem üzenőfal, és postásnak se használjuk”
- Olyat tett Sulyok Tamás, amire még nem volt példa elnöksége alatt
- Nem tartanak a magyarok az atomháborútól, de Orbán Viktor békemissziójában sem bíznak
- Magyarok tízezrei szenvednek a rejtélyes betegségben: „Úgy fájt, hogy állva aludtam, az ajtónak támaszkodva”
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
Közpénzből fizethették az Alapjogokért Központ kampányát – írja a Hírklikk. A portál szerint a Nemzeti Kommunikációs Hivatal nyilvánosságra hozta az Európai Közbeszerzési Értesítőben, hogy az idei év harmadik negyedévében 32,6 milliárdos költségvetési keretéből majdnem 197 millió forintot az a kft. kapott meg, amely szeptember elején militáns hangulatú plakátokkal lepte el az utcákat.
Az elsőként a Nemzeti Sportban megjelenő hirdetésben „Igazság, erő, felemelkedés! Együtt tesszük naggyá a Kárpát-medencét!” szlogen volt olvasható, és reklámfilm is készült a kampányhoz.
Akkor az Alapjogokért Központ vezetője, Szánthó Miklós azt nyilatkozta a Klubrádiónak, hogy
ez nem militáns, hanem szemléletformáló kampány, a videónak pedig pozitív és szerethető üzenete van: az, hogy a múlt viszontagságain felülemelkedve össze kell fogniuk a Kárpát-medence népeinek, hogy újra naggyá tegyék magukat.
A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány kuratóriumi elnökeként is dolgozó Szánthó Miklós a rádiónak még szeptemberben műhisztériának nevezte az Alapjogokért Központ rohamra induló, első világháborús katonákat ábrázoló plakátja miatti felháborodást.
A központ vezetője akkor közölte: az Alapjogokért Központ jogi elemző intézet, de
semmi sem tiltja, hogy szemléletformáló kampányt indítson.
A propaganda jelzőt nem veszi magára, mert szerinte a balliberális oldalon kialakult egy felosztás, hogy azon az oldalon vannak a kultúra, a művészet, a sajtó képviselői, a szakértők, és mindenki más propagandista. Úgy fogalmazott, nem lát abban kivetnivalót, hogy egy nemzeti, konzervatív elkötelezettségű intézet elkezdjen szemléletformálással foglalkozni. A kampány költségeire vonatkozó kérdésre azonban nem válaszolt.
Most azonban a Hírklikk szerint úgy tűnik, hogy legalábbis részben közpénzből finanszírozhatták a kampányt. Az Európai Közbeszerzési Értesítőben megjelentek szerint egészen pontosan 196 millió 850 ezer forint jutott az Alapjogokért Központot működtető Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.-nek. A hirdetmény szerint a beszerzés tárgyának meghatározása: „kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása a Jogállam és Igazság Nonprofit Kft. részére.”
Szánthó Miklós emlékeztetett arra, mi volt a kampány kiinduló momentuma: Orbán Viktor miniszterelnöknek az ez év júniusi sátoraljaújhelyi beszéde nagyon megérintette, és bár pár napig ott volt a nyilvánosságban, utána válasz nélkül maradtak az ott megfogalmazottak. Erre jött az inspiráció, hogy ezeket a gondolatokat szeretné az Alapjogokért Központ minél szélesebb közönséghez eljuttatni.