Negyventonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon

2020.10.21. 16:06

A járvány hatására megjelent az önköltségi ár alatti közúti fuvarozás – hívja fel a figyelmet a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Számításaik szerint ez a jellemzően külföldi vállalkozók által folytatott gyakorlat a Magyarországról feladott fuvarok mintegy 20 százalékát érinti, lehetetlen helyzetbe hozva a hazai közúti fuvarozói piac szereplőit. A csökkenő bevétel pedig akár több tízmilliárd forintos adóbevétel-kiesést jelenthet az államnak.

A szervezet mintegy száz, a tagvállalatok körében végzett fuvarfeladatot vizsgált meg, és ennek alapján úgy látja, hogy az átlagos piaci ár alatt 35 százalékkal, tehát kilométerenként egy euró körüli önköltségi ár helyett kilométerenként 0,65 eurós áron lehetetlen megbízható fuvarozói tevékenységet végezni. Ezek az árak már rövid távon sem nyújtanak fedezetet a fuvarozáshoz szükséges alapvető műszaki és biztonsági kiadásokra. 

Kapcsolódó

Öt kamionbaleset egy nap alatt

Miután hétfőn két kamion borult az M1-esen, kedd reggelig újabb 3 balesetezett, egy pedig kiégett.

A számításunk hajmeresztő eredményt hozott. Azok, akik 65 centes kilométerdíjért vállalnak és adnak fuvart, valójában 40 tonnás időzített bombákat küldenek ki a közútra, amelyek bármikor és bárhol robbanhatnak, katasztrófát okozva

– hangsúlyozta Bíró Koppány Ajtony,  az MLSZKSZ főtitkára, az utóbbi idők nagy kamionbaleseteivel illusztrálva állítását. 

Kapcsolódó

Műszaki hiba okozhatta a hét ember halálát okozó balesetet az M5-ösön

Egy kamion átment a szembejövő sávba és nekiment két autónak, amelyek aztán kigyulladtak.

Szerinte ugyanis, akik ilyen áron vállalnak fuvart, azoknak nem jut fedezet a járművek alapvető karbantartására és a gumiabroncsok rendszeres cseréjére, nem futja belőle a biztosításra, az esetenként felmerülő bírságokra, se az informatikai, telekommunikációs költségekre. A járművek után nem fognak adót fizetni, a cég működési költségeire nincs a fuvardíjban fedezet, nincs értékcsökkenési elszámolás, azaz nem tudják a kiöregedett járműveket pótolni, ráadásul az ilyen cégek nagy valószínűséggel a sofőröket is szabálytalanságokra kényszerítik – véli a szakember.