Fürjes Balázs a 3-as metróról: Új közbeszerzéseket kell kiírni, az biztos, hogy ez nem jó a budapestieknek

2020.10.23. 20:42

Mintha nem is Magyarországon lennénk – mondta az Indexnek a 3-as metró déli szakaszának tegnapi átadása után az egyik megkérdezett utas.

Kapcsolódó

„Mintha nem is Magyarországon lennénk” – bejártuk a 3-as metró felújított szakaszát

Az első utasokat és egy szakembert is megkérdeztünk arról, mi a véleményük a megújult állomásokról.

De a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár máris visszarántott a magyar valóságba. Miután a BKV és a beruházó cég tárgyalásai zátonyra futottak,  Fürjes Balázs az M1-nek elmondta, hogy 

új közbeszerzéseket kell kiírni, és nem lehet tudni, hogy mennyit fog csúszni ez a munka, és mennyivel lesz drágább. Az biztos, hogy ez nem jó a budapestieknek.

Az államtitkár azt is hozzátette, hogy az előző főpolgármester, Tarlós István indította el a kormány által finanszírozott munkát, és az előző stáció rendben el is készült. Fürjes megfogalmazása szerint csak az új városvezetés alatt alakult ki a káosz. Tény, hogy Karácsony Gergely az ünnepélyes átadáson kevésbé ünnepélyes hangot megütve figyelmeztetett:

a neheze csak most jön.

Kapcsolódó

Átadták a 3-as metró felújított déli szakaszát, ám a neheze most jön

November elején indulhat el az utolsó, egyben legnehezebb középső szakasz rekonstrukciója. De van egy kis baj.

főpolgármester arra utalt, hogy bár a déli szakasz elkészült, a teljes vonalon csak két hétig fognak járni a szerelvények. November 7-én ugyanis elvileg megindul a középső szakasz felújítása, ami totális káosszal fenyegeti a fővárost. Nemcsak azért, mert a budapesti közlekedési vállalat és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. közötti elszámolási vita a munkálatok elhúzódását eredményezheti, hanem azért is, mert itta legnehezebb felszíni közlekedéssel kiváltani a kieső metrót. Az M3-as ugyanis az ország legforgalmasabb vasúti vonala: naponta félmillióan utaznak rajta, és ezt pótlóbuszokkal helyettesíteni a járművek befogadóképessége miatt is nehéz, az állandósult budapesti dugók miatt pedig szinte lehetetlen feladat.