Nem látni a fényt az alagút végén a 3-as metróban
További Belföld cikkek
- Tombol az influenzajárvány, több kórházban is látogatási tilalmat vezettek be
- Kikapott a kormánypárti jelölt, független képviselő került be az önkormányzatba Sátoraljaújhelyen
- Viharlos szélre, hófúvásra és nagyon sok hóra figyelmeztetett a Magyar Közút
- Két magyar túrázó rekedt a szlovén Kamniki-Alpokban, nem tudják kimenteni őket
- Demszky Gábor: Olyan, mintha még a Kádár-rendszerben élnénk
Valószínűleg jó darabig teljesen fölöslegesen araszolnak a metrópótló buszok utasaikkal, mivel BKV-s forrásaink szerint
Egyelőre nem folytatódik az M3-as középső alagútszakaszának építése.
Kútba esett ugyanis a megállapodás a Swietelsky Vasúttechnika és a BKV között, miután a két napja lejárt póthatáridőn belül sem sikerült megegyezni a vitatott pénzek kifizetéséről vagy a követelés csökkentéséről.
M3-as metró: már fecseg a felszín, még hallgat a mély
Novemberben folytatódik a felújítás
A kivitelező a projekt korábbi csúszásai és más költségnövekedések miatt 18 milliárd forint pluszt kért a közlekedési vállalattól, amely viszont ennek a felét sem lett volna hajlandó kifizetni. A Swietelsky Vasúttechnika Kft. az alagút felújítását 48 milliárd forintért vállalta 2017-ben.
A teljes metrófelújítás alagúti szakaszát egy közbeszerzésben tervezték elvégezni, viszont az állomások újjáépítését három részre bontották: a lezárásokkal azonosan északi, déli és középső szakaszokra. Az északi és déli szakaszt a konkurens Strabag kivitelezte, a középső szakaszon pedig a Swietelsky Építő Kft. dolgozik jelenleg is – ez a cég a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-től egy teljesen eltérő vállalat.
Márpedig ha a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti, alagúti részre meg kell ismételni a közbeszerzési eljárást, az nemcsak a projekt idejét tolja ki jelentősen, hanem annak árát is megemeli. Az eredeti szerződés megkötése óta eltelt három évben az árindexek jelentősen nőttek, emiatt biztosan drágul a beruházás. Azt pedig még a sötét alagútban tapogatózva sem lehet kideríteni, hogy ezt ki és miből finanszírozná. Ráadásul, ha a BKV kifut az uniós finanszírozás miatt előírt 2023-as határidőből, az további súlyos fizetnivalókat jelenthet.
Izzott egy váltó a 3-as metró Határ úti állomásánál, lezárták a vonalat
A forgalom újraindulhatott, de a biztonsági kérdőjelek megmaradtak.
A közpénzek eltapsolása amúgy is súlyosan érinti a 3-as metrót, mivel az ott közlekedő orosz szerelvények is rendre rendellenességeket produkálnak. A Metróért Egyesület tájékoztatása szerint a gyártási és beszerzési problémák miatt indított szakértői vizsgálat már augusztusban elkészült ugyan, de annak eredményét azóta sem hozták nyilvánosságra.
Karácsony Gergely főpolgármester az új városvezetés megalakulás után röviddel felkérte a BKV Felügyelőbizottságát, hogy...
Közzétette: Metróért Egyesület – 2020. november 8., vasárnap
A november elején sebtében átadott déli vonalszakasz maga is produkált már balesetet. Az utas nélküli szerelvény a Határ útnál döntött ki egy ütközőbakot, de félő, hogy ha nem oldódnak meg a műszaki problémák, több ilyen bakugrással is találkozhatunk a jövőben.
A Regionalbahn honlapján közzétett fotón szereplő szerelvényt is egy tesztúton érte baleset még az ezredfordulón. Szerencsére akkor sem sérült meg senki, ám ez nem garancia arra, hogy hasonló szerencsétlenségek utasokkal tömött vonatokkal nem fordulhatnak elő.