Láthatáron Budapest gigafejlesztése
További Belföld cikkek
- Magyar Péter elemez: Aki az igazságot akarja, az mindenhova kapcsoljon, csak az Indexre ne
- Halálos baleset történt a Veszprém vármegyei Békásnál
- A Pénzmúzeum tetején mutatkozott az Esernyős Ember
- Karácsony Gergely ismét a bírósághoz fordul
- Fontos határidő járt le a Magyar Péter-féle hangfelvétellel kapcsolatban
Facebook-oldalán adott hírt arról Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, hogy lezárult az új Duna-híd úthálózatának pesti nyomvonalára vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálata.
Az igazgató közösségimédia-oldalán tájékoztat róla, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével 2020 februárjában döntött arról: a belváros forgalomcsillapítása és a dél-pesti kerületek összekapcsolása, a külső kerületek közötti útvonalak rövidítése érdekében támogatja a Galvani híd megépítését, rajta 2 × 2 forgalmi sávval, széles kerékpárúttal és járdával, villamossal.
Karácsony Gergely halasztana a Kiserdő miatt
A főpolgármester kezdeményezi a döntés elhalasztását a Galvani hídhoz kapcsolódó úthálózatról.
Vitézy Dávid emlékeztet rá, hogy a Galvani híd és a közvetlenül hozzá kapcsolódó körút tervezése azóta is zajlik, még az idei évben lezárul az előkészítése. Továbbá arról is informál a szakember, hogy a híd és a kapcsolódó körút első szakaszának terveit a www.ujdunahid.hu oldalon 2020 őszén közzétették, ezzel lehetőséget adva a részletes véleményezésre.
Fürjes Balázs: A Galvani híd a megoldás része
Az új híd és a kapcsolódó úthálózat összességében csökkenti a budapesti autóforgalmat.
A híd műszaki kialakításának alapvető elemei igen magas, 84-90%-os támogatást kaptak a kérdőívet kitöltők körében, a beérkező szöveges javaslatokat pedig lehetőség szerint beépítjük a tervezés további szakaszaiba.
– írja a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója Facebook-bejegyzésében.
Az is kiderül a posztból, hogy a Galvani hídhoz kapcsolódó útszakaszok közül a Fehérvári út és a Gubacsi út közötti körútszakasz nyomvonaláról szóló döntés mind a főváros, mind az érintett kerületek, mind a kormány részéről megszületett, a nemzetközi tervpályázaton kiválasztott építészek és mérnökök, a holland UNStudio és a brit BuroHappold terveinek elkészülte után a kivitelezés és a megvalósítás következik.
Kiemeli a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője, hogy a Galvani hídhoz kapcsolódó körút pesti nyomvonaláról még nem született döntés, az FKT úgy határozott, hogy 6 változat vizsgálatát és hatáselemzését kéri. Ezt a feladatot a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF elvégezte, a vizsgálati módszertan kialakításába,
az elkészült hatásvizsgálatok véleményezésébe a Fővárost, az érintett kerületeket (Kispestet, Ferencvárost, Kőbányát), illetve a helyben aktív civil szervezeteket bevontuk, online lakossági fórumot tartottunk és a www.budapestujkorutja.hu weboldalon lehetőséget adtunk mindenkinek a véleményalkotásra.
A lakosság körében két verzió lett a befutó: az egyik, a 2-es és a 3-as változat, ami mindkettő egy alagutas megoldás. A 2-es a Kiserdő szélén vezetett alagút megépítését jelenti, amíg a 3-as változat egy a Határ út mai nyomvonala alatt vezetett alagutat jelenti.
A kettő közötti különbség abban áll, hogy míg a Kiserdő alatt vezetett alagút távolabb van a Határ úti házaktól, de érinti az erdő területét, addig a Határ út alatt vezetett alagút esetén az erdő gyakorlatilag érintetlen marad, viszont az út közelebb kerül a házakhoz.
A két verzió közül valamennyi válaszadói csoportban a 3-as verzió élvez nagyobb támogatást, azaz Határ út alatt épülő, a Kiserdőt érdemben nem érintő alagút.