Felkészültek-e a kormányablakok a több mint egymillió lejárt okmány megújítására?
További Belföld cikkek
- Olyat tett Sulyok Tamás, amire még nem volt példa elnöksége alatt
- Nem tartanak a magyarok az atomháborútól, de Orbán Viktor békemissziójában sem bíznak
- Magyarok tízezrei szenvednek a rejtélyes betegségben: „Úgy fájt, hogy állva aludtam, az ajtónak támaszkodva”
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
A Miniszterelnökség tavaly novemberben tájékoztatott arról, hogy a november 4-e után lejáró okmányok a járványügyi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig még használhatók maradnak.
Az Index megkérdezte a tárcát: hány embert érint a halasztás, illetve felkészültek-e a kormányablakok arra, hogy a járványhelyzet és a plusz 60 nap letelte után fogadni tudják a lejárt okmánnyal rendelkező, nagyszámú ügyfelet.
A Miniszterelnökségi Sajtóiroda válaszában megismételte, hogy a jelenlegi veszélyhelyzet ideje alatt (a 2020. november 4. után) lejáró okmányok – beleértve a gépjárműforgalmi engedélyekbe bejegyzett műszaki érvényesség idejét – a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesek maradnak.
Ugyanez a határidő vonatkozik azokra az igazolványokra is, amelyek a tavaszi veszélyhelyzet idején, 2020. március 11. és július 3. között jártak le, de automatikusan meghosszabbodott az érvényességük.
A szabályozás kizárólag a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos okmányokra terjed ki
– szögezték le.
A Miniszterelnökségi Sajtóiroda tájékoztatása szerint 2020. november 4. és 2021. január 25. között közel 1 150 000 lejárt okmányt (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, forgalmi engedély) nem újítottak meg. Hozzátették: természetesen egy állampolgárnak több (lejárt, de még meg nem hosszabbított) okmánya is lehet.
Az Index kérdésére azt is írták, hogy
a kormányablakok rendelkeznek az ügyfelek megfelelő kiszolgálásához szükséges kapacitással.
A Miniszterelnökségi Sajtóiroda ugyanakkor megjegyezte: fontos, hogy az ügyintézés a kormányablakokban, a járványügyi helyzetre tekintettel, kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges, ezért azt javasolják, hogy ügyintézés előtt mindenképp foglaljanak időpontont az ügyfelek.
Időpontfoglalásra online az idopontfoglalo.kh.gov.hu, vagy a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818-as, ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség. A várakozási időről az ingyenesen elérhető Kormányablak mobilalkalmazásban lehet tájékozódni.
Borítókép: MTI-fotó / Vasvári Tamás