A tűzeset szerencsére éjszaka történt, amikor a vezető már munkája végeztével garázsmenetben tartott a cinkotai telephely felé, így utasokat nem szállított. Az M0-s autóúton Csömör térségében haladt, amikor a motortérben felcsaptak a lángok. A sofőr lélekjelenlétének köszönhető, hogy félre tudott húzódni a leállósávba, és még maga is elhagyta az égő járművet, mielőtt komolyabb baj történhetett volna.
Mivel itt egy negyedszázados Ikarus 435-ösről van szó, a busz önműködő oltóberendezéssel nem volt felszerelve. A fővárosi hivatásos és a csömöri önkéntes tűzoltókat riasztották, akik két fecskendővel eloltották a lángokat.
Tavaly ősz óta három nagyobb tűzeset történt a BKV buszaiban, valamennyi régi járműveket érintett, amelyek ugyancsak nem rendelkeztek beépített oltóval, ami nélkül ma már egyetlen új járművet sem vesz a BKV. A régiekbe is folyamatosan szerelik be az ilyen védőeszközöket, de a fővárosi közlekedési vállalat mintegy 900 buszának egytizedét nem védi semmi az ilyen esetek ellen.