Maga a BKV viszi el a váltókat a fogaskerekű alól
További Belföld cikkek
- Kihúzták az ötös lottó nyerőszámait, több mint egymilliárd forint volt a tét
- „Fekália”, „Trafikcsaló Rozsdaminiszter” – Hadházy Ákos újra nekiment Lázár Jánosnak
- Újabb fejlemény Lakatos Márk ügyében: kiderült, miért nyomoznak a stylist ellen
- Tűz ütött ki egy budapesti lakóházban szombat délután
- Előkerült egy videó a Budapesten megölt amerikai nőről és feltételezett gyilkosáról
A Budapesti Fogaskerekű Vasút 2021. március 8. és 28. között nem közlekedik. A közösségi közlekedéssel foglalkozó HBweb vette észre, hogy a bejelentett vágányzár oka nem valamilyen műszaki probléma elhárítása, és nem is valamilyen fejlesztés zajlik ez idő alatt, hanem a pályaszakasz visszafejlesztése.
Amint azt megírtuk, a fogaskerekű megújítása már régen időszerűvé vált, hiszen az elmúlt évtizedekben a sínpálya és a járműpark is alaposan amortizálódott. A tematikus oldal most arról ír, hogy az
egyre felvállalhatatlanabb állapotú patinás vasútüzem mára már ott tart, hogy a váltók karbantartásához sincs muníció. Ezért az Erdei iskolánál lévő váltókat kiszerelik, helyükre folyó vágány kerül és az így felszabadult alkatrészekből próbálják meg a kritikus állapotú többi váltót működőképesen tartani.
A Fogaskerekű vasút komplex fejlesztésére és rekonstrukciójára a BKV Zrt. és a BKK Zrt. előkészületeket tett - kezdte válaszát megkeresésünkre a BKV sajtóosztálya. A VEKE által már régóta szorgalmazott és a Főváros, valamint a XII. kerületi önkormányzat támogatását is bíró teljes rekonstrukció megvalósításával azonban még középtávon sem számol a közlekedési cég. Erre utal legalábbis, válaszuk folytatása, mely – a működés biztosítása mellett – a jelenlegi állapotok konzerválását vetíti előre:
Az előkészülettel párhuzamosan a forgalombiztonság fenntartása érdekében 2016-tól több ütemben végrehajtott felújítási munkálatok során modernebbre, erősebbre cseréltünk 6110 méter sínt, több mint 3000 vágányméteren új fogaslécet építettünk be, hagyományos talpfák helyett 898 db vasbetonaljt telepítettünk, és két közforgalmú útátjáró (Eötvös utca, Mátyás Király út) felépítményét megerősítettük. A felújítás által érintett szakaszokon mindenhol megtörtént a felső ágyazat cseréje, valamint 3055 vágányméter hosszban kisgépi vágányszabályozást is végeztettünk.
A váltók kiiktatására vonatkozó kérdés kapcsán annyit közöltek, hogy a fogaskerekű kitérői teljesen egyediek, az eddigi sínrendszerek és kitérőalkatrészek nem beszerezhetők, ezért az alapoktól kezdődően új kitérőt fejlesztenek. A tervek elkészültek, jelenleg a gyártás zajlik.
Az új kitérő városmajori beépítését követően a teljes pályaszakaszon kicserélik az összes forgalmi kitérőt. És valóban: "A lépcsőzetes megvalósítás folyamata során Erdei Iskola kitérő körzetben ideiglenesen megszüntetjük a vonatok találkozási lehetőségét."
(Borítókép: Bodnár Boglárka / MTI)