- Belföld
- airbus
- légitársaság
- légiközlekedés
- teherszállító
- repülés
- repülőgép
- koronavírus
- koronavírus magyarországon
- koronavírus a gazdaságban
- vakcina
Még csak Kínából hozott árut a Katarból vett teherszállító repülő
További Belföld cikkek
- Pályahiba miatt nem jár a 3-as metró egy szakaszon
- Mikulásruhát és párásítót lopott a betört kirakatból egy kenderesi férfi
- Egy dologban egyetértenek a történészek: valami nem stimmel a karácsonnyal
- Újabb közös előterjesztéssel rukkolt elő Karácsony Gergely és Vitézy Dávid
- Lázár János beköltözik Hajdú Péterhez, kényes kérdésekre ad választ
A tavaly ősszel 57,5 millió dollárért, akkori árfolyamon nagyjából 17 milliárd forintért vásárolt Airbus A330-as repülőgép mindeddig nem teljesített kereskedelmi járatokat – írja az Airportal.
A kormány azért vásárolta a Qatar Airways flottájából kivont repülőgépet, hogy ha az államnak légiáru-szállításra van szüksége, legyen egy gépe, amire számíthat, és ne legyen a piaci szereplőkre utalva. Az Airportal szerint az októberi hazautat, egy hamburgi technikai repülést leszámítva eddig csak
két járatot teljesített: Kínából hozott Magyarországra védőfelszerelést, majd vakcinát.
A kormány a Wizz Air légitársasággal kötött megállapodást a gép üzemeltetéséről, azzal a céllal,
hogy amikor nincs állami szállítási feladat, a repülőgép kapacitását a piacon értékesítik.
Erről még Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is beszélt decemberben. A fent említett járatok teljesítését azonban nem Wizz Air járatszámmal, hanem vélhetően egyedi engedélyekkel teljesítette.
Azóta pedig a gép nem repült, így kihasználatlanul áll.
A légi közlekedési hírportál megkeresésére a Külgazdasági és Külügyminisztérium azt válaszolta, hogy
az A330-as a jelenlegi tervek szerint elsősorban egészségügyi védőeszközök és vakcinák szállítására használja majd a kormány, ezen járatok teljesítéséhez minden engedély adott.
A kereskedelmi üzemeléséhez a Wizz Airnek még engedélyekre van szüksége, mert sem a repülőgép típusára, sem az áruszállítói kereskedelmi járatokra nincs jogosultsága. Ezzel szemben az állami feladatok ellátásához szükséges személyzetet a magyar diszkont társaság már kiképezte, a kereskedelmi repüléshez viszont még több szakember kell. A Wizz Air az Airportalnak azt nyilatkozta, hogy már készülnek az engedélyek megszerzésére.
Hogy mikor válik lehetővé a 17 milliárd forintért vásárolt repülőgép kereskedelmi használata, egyelőre nem tudni.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), amelynek a légijármű-üzembentartói engedélyével (AOC) működik a Wizz Air, még nem kapta meg a magyar légitársaság kérelmét az engedélyeztetési folyamathoz – írja az Airportal.