Április 7. után is otthon maradhatnak a diákok
További Belföld cikkek
- Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD üzemben
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
Kizártnak tartja Maruzsa Zoltán, hogy még a tanév végén is digitálisan oktassanak az iskolákban. A köznevelésért felelős államtitkár szerint ugyanakkor az április 7-i iskolanyitás dátuma sem biztos.
Kell ahhoz némi optimizmus, hogy az április 7-i nyitást kőbe vésettnek vegyük. Jelenleg valószínűbb, hogy a jelenléti nevelés és oktatás visszaállítása kitolódhat egy kicsit, de ehhez is látni kell a következő két hét fejleményeit
– fogalmazott a Magyar Nemzetnek, hozzátéve, azt szeretnék, ha minél előbb visszatérhetnének a diákok a köznevelési intézményekbe.
Az érettségikkel normál menetrendre készülnek, hiszen tavaly is biztonságosan meg tudták szervezni a vizsgákat, ősszel, a második hullám idején pedig a szóbelik is rendben lementek.
A szaktárca mindenre nyitott, de az érettségi vizsgák forgatókönyvét végső soron az aktuális járványhelyzet fogja meghatározni
– fejtette ki a szakpolitikus, aki azt is elmondta, hogy január óta ostrom alatt állnak, hogy könnyítsenek a vizsgákon, ám a szóbeli elmaradása sokak számára éppen ellenkező előjelű lenne.
Tavaly is csak az írásbeli időpontjáig volt népszerű, hogy nem lesznek szóbelik, de azután kimondottan sok kérést kaptunk, hogy szeretnének szóban javítani, és engedjük őket vizsgázni
– emlékeztetett az államtitkár. Maruzsa Zoltán szerint a digitális oktatás hatékonysága jellemző, hogy nincsenek nagy változások az átlagokban, sőt a bukások száma tavaly még csökkent is az online oktatás során.
Mindez optimizmusra ad okot, hogy a digitális munkarendben nem romlik a tanulók teljesítménye, de természetesen ennek igazolására további adatokra lesz majd szükségünk
– mondta a szakember, aki szerint a járvány lecsengését követően a tanulók lelkiállapotát is érdemes lesz majd megvizsgálni, „felmérni a károkat”, ahogy ő fogalmazott, mert a bezártság a gyerekek pszichéjére is hatással lehet.
Az államtitkár szerint az iskolák eszközellátottságára ugyanakkor nem lehet panasz. Tavaly tavasszal nyolcezer számítógépet szereztek be, utána további 18 ezret vásárolt a Klebelsberg Központ, így jelenleg 376 ezer eszköz áll rendelkezésre, amelyek szükség esetén a tanulóknak is kiadhatók.
Ahol ez az út sem járható, mert, mondjuk, áram sincs az otthonukban, ott a tanuló természetesen bemehet a gyermekfelügyeletre vagy akár a tanodába, ahol további segítséget kaphat a digitális munkarendben való tanuláshoz
– tette hozzá Maruzsa Zoltán.