Több zöldterület lesz a pesti alsó rakparton
További Belföld cikkek
- Pályahiba miatt nem jár a 3-as metró egy szakaszon
- Mikulásruhát és párásítót lopott a betört kirakatból egy kenderesi férfi
- Egy dologban egyetértenek a történészek: valami nem stimmel a karácsonnyal
- Újabb közös előterjesztéssel rukkolt elő Karácsony Gergely és Vitézy Dávid
- Lázár János beköltözik Hajdú Péterhez, kényes kérdésekre ad választ
Március végén elindította a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a pesti belvárosi Duna-part felújításához szükséges kiviteli tervekre vonatkozó közbeszerzést – közölte a BKK pénteken az MTI-vel. A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros.
A közbeszerzés nyertesének feladata lesz a Duna-part Kossuth tér–Fővám tér közötti szakaszára a módosított felújítási tervdokumentáció, a kiviteli tervek elkészítése, és hogy megszerezze az építéshez szükséges engedélyeket. A főváros tavaly többször is hosszabb időre megnyitotta a pesti alsó rakpartot a gyalog és kerékpárral közlekedők számára, és online közvélemény-kutatást indított a rakpartok jövőjéről.
Mintegy 3500 válaszadó 75 százaléka szerint a rakpart elsődleges szerepe a kikapcsolódás biztosítása kellene legyen, és csak 21 százalék szerint az autós közlekedés biztosítása.
A válaszok alapján a rakpart megújításánál a Dunára telepített stégek mellett több zöldfelületre, árnyékot adó fára és pihenőhelyre, kerékpározásra és rollerezésre alkalmas felületek kialakítására és akadálymentes rakpartra van szükség – áll a közleményben. Hozzátették:
tavaly novemberben 24 civil szervezet is arra kérte nyílt levélben a városvezetést, hogy biztosítsa a pesti alsó rakpart átmenő gépjárműforgalomtól mentes kialakítását a következő felújításkor.
A projekt célja, hogy felülvizsgálja az évtizedek óta változatlan forgalmi rendet és a térségben található közterületek funkcióit. A fejlesztéssel javulnak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei, illetve kicserélik a leromlott állapotú burkolatokat is.
A projekt megvalósításában a főváros, a kormány, illetve a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) partnerként tekint egymásra, a közbeszerzés kiírása előtt a fővárosi önkormányzat, a BKK és a BFK folyamatosan egyeztetett a projekt műszaki tartalmáról. A rakpartok fejlesztésének megvalósítását a kormány átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól.