Online kampánnyal állt elő a Magyar Kerékpárosklub

2021.04.14. 06:37

Tavasztól egészen őszig, azaz áprilistól októberig az „Inkább bringázz!” jelmondatú országos online kampánnyal népszerűsíti a hétköznapi bringázást a Magyar Kerékpárosklub. A szervezet tudatja, hogy a koronavírus-járvány miatt döntöttek úgy, hogy a hagyományaiktól eltérően ezúttal elsősorban a világhálón hívják fel a figyelmet a kerékpározás előnyeire.

Újdonság lesz még az is, hogy az országos aktivitást kiegészítve havonta más-más magyar várost állítanak fókuszba, ahol a helyi jellegzetességeket figyelembe véve szervezik a kampányt, amely áprilisban Budapesten kezdődik. A főváros mellett ellátogatnak Debrecenbe, Győrbe, Kecskemétre, illetve Miskolcra, Szegedre és Székesfehérvárra is.

A Magyar Kerékpárosklub beszámol arról is, hogy az Aktív Magyarország támogatásával részben azokat igyekszik megszólítani, akiknek a bringázás eddig csak hobbit, sportot vagy hétvégi kikapcsolódást jelentett, részben pedig a kerékpáros munkába járásra nyitott cégeknek és vállalkozásoknak, a kerékpáros közlekedést fontosnak tartó önkormányzatoknak szeretne segítséget nyújtani ahhoz, hogy igazán kerékpárosbaráttá váljanak.

A szervezet szerint kerékpárral nemcsak gyorsabban, olcsóbban, egészségesebben, valamint fenntarthatóbb módon és jobb kedvűen, de a vírusos megfertőződés kockázatát is minimalizálva juthat el úti céljához mindenki, ami a jelenlegi járványhelyzetben különösen előnyös.