PSZ: csökkentsék minimálisra az osztálylétszámokat az újranyitás után!
Ma kinyitottak az általános iskolák és az óvodák, a Pedagógusok Szakszervezete emiatt elvárásokat fogalmazott meg a szakminisztérium felé. Többek között, hogy a szociális távolság betartását a tantermekben kötelezően írják elő, és az otthon maradó gyermekeket semmilyen hátrány ne érje.
Hangsúlyozták, hogy a szülőknek legyen lehetőségük eldönteni, ha úgy érzik, nem biztonságos az oktatási intézmény, május 10-ig ne kelljen jelenléti oktatásban részt venniük.
A szakszervezet javasolja, hogy ahol megoldható, az otthon maradó gyerekeket valamely oktatási platformon keresztül kapcsolják be a tanítási órákba, így nem egyénileg kell tanulniuk.
Hangsúlyozták, az időjárástól függően a lehető legtöbb foglalkozást a szabadban tartsák meg, valamint az óvodák és iskolák számára plusz-takarítószemélyzetet biztosítsanak a folyamatos fertőtlenítéshez.
Részsikernek tartja a Pedagógusok Szakszervezete Orbán Viktor múlt hét szerdán tett bejelentését. Totyik Tamás, a szervezet alelnöke már aznap úgy nyilatkozott az Indexnek, hogy
ez nem elegendő intézkedés még az oktatás biztonságos kialakításához,
ezért a szervezet azzal az ajánlással fordul az Emberi Erőforrások Minisztériumához, hogy az alsó tagozatban az osztálylétszámokat felezzék meg, és az oktatást minél több és nagyobb légterű tantermekben tartsák meg.
A szervezet alelnöke hozzátette, az osztályoknak elviekben két tanítójuk van, így meg tudják felezni az osztálylétszámot, és a felsősök digitális oktatásával elég tanterem áll rendelkezésre az iskolákban.
A napi fertőzöttek magas száma miatt Totyik borúlátó, úgy fogalmazott:
figyelembe kellene venni a szakemberek azon tanácsát, hogy legfeljebb napi 1400 új fertőzöttnél lehetne visszaállni a jelenléti oktatásra.
De addig is azt javasolják a az óvodai, és alsó tagozatos pedagógusoknak, hogy minél több szellőztetéssel és szabadtéri foglalkozással próbálják kerülni a szorosabb kontaktok kialakulását – hangsúlyozta Totyik Tamás.
(Borítókép: Bodnár Patrícia / Index)