Így válik kormányozhatatlanná egy autó szakadó esőben
Mostanában az időjárás elég szélsőséges, egyik pillanatban tiszta nyár van, a másikban meg mintha az ősz közepén járnánk, masszív esőben találjuk magunkat. Nem véletlen, hogy ilyenkor a hatóságok azt kérik az úton lévőktől, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek.
Hogy miért, arra jó példa az a hétfői felvétel, amelyet a Magyar Közút kamerája rögzített az M3-as autópályán. Jól látszik, hogy a szakadó esőben nagy tempóval a belső sávban hajtó személyautó a vizes úton irányíthatatlanná válik. Bár itt nem történt nagyobb baj, csak a szerencsén múlott, hogy a kamionok meg tudtak állni a visszacsapódó jármű előtt.
Ez egy vízen csúszásos, szaknyelven szólva aquaplaning baleset volt, ami akkor fordul elő, ha a víznyomás nagyobb, mint a gumik útra ható nyomása, és ilyenkor mint egy csónak „felsiklik” a kocsi a víz tetejére. Magyarul a tapadás megszűnik az úttal, a jármű kormányozhatatlanná válik.
A felvételt azért adták közre, hogy a többi autós is tanuljon belőle. A Nemzeti Útdíjfizetés Szolgáltató (NÚSZ) ezzel egy időben elindította közlekedésbiztonsági kampányát, amelynek első elemeként általános és középiskolás diákok számára hirdetett videópályázatot, arra kérve a gyerekeket, hogy mutassák meg, számukra mit jelent a biztonságos közlekedés, mit tanultak a témában a szüleiktől, az iskolában, vagy akár saját tapasztalatukból.
A közlekedés nem egyéni, hanem kifejezetten csapatsport, még olyankor is, amikor egyedül sétálunk az utcán, vagy úgy látjuk autóvezetőként, hogy nincs más közlekedő a közelünkben. Ahhoz, hogy ezt a „sportot” biztonságosan tudjuk űzni, tudatosságra, folyamatos jelenlétre és odafigyelésre van szükség. Ezt a szemléletmódot kell már egészen korán megismertetnünk a gyerekekkel annak érdekében, hogy a biztonságos, kulturált közlekedés legyen a természetes számukra felnőttként is
– mondta el a NÚSZ vezérigazgatója. Bartal Tamás hozzátette, hogy nemcsak a gyerekekre fókuszálnak, hanem a közösségi médiafelületeken edukációs videókkal és előadásokkal kívánják felhívni a figyelmet a téma fontosságára.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.